Прем'єра тижня: кримінальна мелодрама «На драйві»
Чи стане стрічка про любов до музики, перегони та кримінал аналогом «Бонні та Клайда» для міленіалів

Сюжет. Понад усе на світі Бейбі (Енсел Елгорт) любить дві речі: музику і водити авто. Колись він припустився помилки: перейшов дорогу висококласному гангстеру Доку (Кевін Спейсі), тож тепер відпрацьовує борг – водієм у бандах, що збирає Док і які грабують банки. Бейбі лишилася остання справа, і тоді він зможе покинути кримінальний світ. Більше того, він як раз познайомився із симпатичною офіціанткою Деборою (Лілі Джеймс) і готовий будувати нове життя.
Утім, як можна здогадатися, остання справа останньою не стане, бо Док не дуже хоче відпускати такого хорошого водія. Бейбі знову доведеться сісти за кермо, щоб Мужик (Джон Хемм), Лялечка (Ельза Гонзалес) та Псих (Джеймі Фокс) змогли втекти після пограбування поштового відділення. Знову ж таки, як можна здогадатися, цього разу все піде зовсім не так гладенько, як раніше, і добром не закінчиться.
В українському прокаті: з 24 серпня
Бюджет: $34 млн
Боксофіс: $175,1 млн
Бекграунд. Сценарій «На драйві» британець Едгар Райт написав ще у 1994 році. Тоді йому було 20 років, а до виходу чорної комедії «Зомбі на ім'я Шон», з якої почався злет його кар'єри, лишалося ще 10 років. Тож Райт використав сюжет у музичному відео – його фрагмент, до речі, можна побачити в «На драйві», в епізоді, коли головний герой переключає канали.
У 2014 році, після того як Райт встиг зняти «Зомбі на ім'я Шон», «Круті фараони» та «Скотт Пілігрим проти світу» і відмовитися від режисерського крісла на стрічці «Людина-мураха», зайшла мова про повнометражний «На драйві». Райт повернувся до старого сценарію. По-перше, він підібрав музику. «Якщо ви подивитеся на гонконзьке кіно, стрічки Джекі Чана та Джона Ву, то побачите: вони завжди посилаються на Джина Келлі та мюзикли від студії MGM. Я виробив для себе теорію: кожний гонконзький фільм – це мюзикл з принаймні п'ятьма музичними номерами. Причому кожний такий номер – екшен-сцена під свою окрему пісню. Тож я почав писати свої екшен-сцени під конкретні пісні», – розповідає Райт.
Другим важливим компонентом його історії стали автомобільні перегони. «Екшени стають все більшими і видовищними, – говорить він. – Та мені здається, що справжня візуальна насолода – дивитися на реалістичні перегони». Музика та сцени з перегонами йому справді вдалися блискуче.
Натхненням для кримінальної лінії стрічки слугували «Скажені пси» Квентіна Тарантіно, «На гребені хвилі» Кетрін Бігелоу та «Спека» Майкла Манна – Райт називає ці фільми «святою трійцею кримінальних драм 1990-х». А в романтичних лініях, яких у «На драйві» дві: центральна – історія Бейбі та Дебори, й побічна – історія Мужика і Лялечки, можна знайти відголоски «Бонні та Клайда» Артура Пенна, «Справжнього кохання» Тоні Скотта та десятків тих, на які вони вплинули. Кримінальна і романтична частини вдалися Райту дещо гірше, однак не завадили зібрати понад $175 млн боксофісу при бюджеті лише $35 млн. Тож у «На драйві» є всі шанси стати класикою екшенів 2010-х. А заразом – чимось на зразок «Бонні та Клайда» для міленіалів, зі значно більш позитивними головними героями, котрі поводяться інфантильніше, домінуючою музичною частиною та значно менш трагічним фіналом.

Кадр з фiльму «На драйві»
Вам сподобається, якщо: ви любите музику настільки, що навіть у кіно для вас найголовніше – це саундтрек. У «На драйві» він не просто блискуче підібраний, усі пісні вписані в сюжет і перегукуються з тим, що відбувається на екрані, або за змістом текстів, або за ритмом і настроєм.
Вам не сподобається, якщо: від кримінальної мелодрами ви чекаєте, по-перше, добре закрученого детективного сюжету, а по-друге, глибокої психологічної драми. У «На драйві» проблеми і з тим, і з іншим. Кримінальна частина передбачувана настільки, що це навіть не смішно. А драма наче позичена з романтичних стрічок про старшокласників, з усіма притаманним їм кліше, через що ближче до фіналу фільм починає виглядати як гротескна комедія.
Головна причина подивитися: оцінити, як режисер насичених англійським гумором комедій «Зомбі на ім'я Шон» та «Круті фараони» освоївся в жанрі екшену і навіть зміг сказати нове слово в постановці сцен перегонів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].