Високий стиль: підсумки головних світових тижнів моди
Що пропонують носити в сезоні весна-літо – 2018 ключові дизайнери

Третього жовтня завершився Паризький тиждень моди – фінальний у «великій четвірці». Фешен-марафон тривав майже місяць, стартувавши 8 вересня в Нью-Йорку. Цього разу обійшлося без скандалів та інтриг, дизайнери вважали за краще зосередитися на своєму головному занятті: створення модних колекцій. Тижні ознаменувалися лише гучними дебютами нових креативних директорів у ключових Будинках, а також нестандартними маркетинговими ходами, на зразок разової колекції Шейна Олівера для культового Helmut Lang.
Нью-Йорк
Цього разу Тиждень моди в Нью-Йорку значно «схуднув»: з розкладу пішли такі бренди, як Thom Browne, Proenza Schouler, Rodarte і Altuzarra. Перший показував колекцію в Парижі декілька днів тому, а Proenza Schouler і Rodarte виступили в межах кутюрного тижня моди цього літа, також у французькій столиці. Місце вибулих, утім, зайняли десять нових учасників, серед яких Mansur Gavriel, Rochambeau, Snow Xue Gao, Matthew Adams Dolan та інші. Серед них була й українка Світлана Бевза.
Найбільш очікуваною колекцією Тижня моди в Нью-Йорку стало шоу від Calvin Klein. Друга робота Рафа Сімонса для американського бренду була наповнена цитатами костюмів кіногероїв класики хоррора. Блакитні сукні з «Дитини Розмарі», червоні блузки з «Сяйва» і криваве плаття з «Керрі» – сильні кадри вилилися в міцно зібрану колекцію, яка показала явну динаміку розвитку Сімонса в Calvin Klein.
Лондон
Уже який рік поспіль Лондон підтверджує звання однієї з найавторитетніших столиць світу. І якщо раніше британська столиця славилася швидше андеграундною модою, нестандартними колекціями і креативом, що б'є через край та який складно застосувати до реального життя, то останні кілька сезонів дизайнери, що представляють тут свої роботи, показують на рідкість стримані, інтелектуальні та носибельні колекції. Emilia Wickstea, Peter Pilotto, Chalayan, Topshop, Simone Rocha, J.W.Anderson, Mary Katrantzou, Erdem і Roksanda – короткий список брендів, на які варто звернути пильну увагу, виглядає саме так.
Дещо врозріз із загальними тенденціями виглядав показ Burberry. У найстарішому британському Будинку вирішили згадати про фірмову клітину, від якої було вирішено відмовитися понад 10 років тому, бо її страшенно полюбили англійські футбольні фанати і тим самим дискредитували репутацію бренду. Повернення клітини виглядало трохи дивно: деяким речам Будинку з історією краще залишатися в минулому, і тут гарним прикладом є французький Hermes, продажі якого стабільно зростають і без сумнівних колекцій.
Мілан
Третій у «великій четвірці» тиждень моди поступово відходить від звичної італійської розкоші, хоча покази Dolce & Gabbana все ще популярніші за інші. Проте в Мілані можна побачити й іншу сторону моди. Незважаючи на те що Marni покинула багаторічний керівник Консуело Кастільйоні, наряди цієї італійської марки нуднішими не стали. Другу колекцію нового дизайнера марки Франческо Ріссо надихнула казка «Чарлі і шоколадна фабрика», а також фантасмагоричний світ режисера Тіма Бертона. І судячи з роботи новачка, Консуело Кастільйоні передала бренд в правильні руки. Ще одна заміна відбулася в Jil Sander: Люсі і Люк Мейєр посіли керівні позиції навесні цього року. Раніше Люсі разом з Сержем Рюфф'є після відставки Рафа Сімонса і до приходу Марії Грації Кьюрі займалася дизайном сезонних і кутюрних колекцій у Dior.
Незважаючи на деякі зміни, старі Будинки продовжують видавати стабільний результат: смугаста колекція Fendi в дусі 1950-х, розкішні дівчата-квіти у Moschino і канонічні 1990-ті у Max Mara.
Париж
Для української моди цей Тиждень у Парижі є знаковим: відразу два українські дизайнери виступили в його офіційному розкладі – Лілія Літковська і Paskal. І якщо в Paskal зробили стандартний організований показ, то команда Літковської підготувала презентацію зі столом з моргу і лежачим на ньому «тілом» Лори Палмер. Саме цьому кіноперсонажу була присвячена колекція з червоних, білих і чорних суконь і тренчей. Виглядало все моторошно, «труп» дихав, залишаючи на поліетилені крапельки вологи – але презентація була явно ефектна.
Також Тиждень моди в Парижі відзначився і двома гучними дебютами: в Chloé представила свою першу колекцію Наташа Рамсей-Леві, а в Givenchy – Клер Уейт Келлер. Обидві дівчини з поставленими завданнями впоралися і, втримавшись від ексцентрики, показали наряди в дусі Будинків, що їх запросили. Ну а найкрасивішими колекціями Тижня моди в Парижі стали робота Сари Бертон для Alexander McQueen, натхненна садами і квітами маєтку письменника Крістофера Ллойда, і реверанси в бік костюмів XVIII століття у Louis Vuitton. Вони послужили доказом того, що імениті бренди все ще здатні дивувати.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].