Шлях у майбутнє: рестайлінговий Mercedes-Benz S-класу як вектор руху автомобілебудування
Окрім майже повноцінного автопілоту, автомобіль має понад 1600 нововведень – у зовнішності, техніці та оснащенні салону

Mind продовжує рубрику для автолюбителів, де аналізує автомобільні новинки на українському ринку напередодні старту їхніх продажів у київських автосалонах. У попередніх матеріалах можна ознайомитися з основними технічними характеристиками Mercedes Е-Class Coupe та E-Class All-Terrain, нового Kia Rio, Hyundai IONIQ і Subaru XV. А тепер вашій увазі пропонуємо огляд нового Mercedes-Benz S-класу.
Автомобіль – на порозі нової ери, в якій він нагадуватиме, скоріше, робомобіль з мінімальною потребою втручання з боку водія. І в той час як шанси ДВС та електрокарів у найближчій перспективі можна вважати рівноцінними, автономність у всіх її проявах є беззаперечним та головним рушійним вектором еволюції автомобіля. Другий її прояв – підвищення комфорту на всіх рівнях. Оновлений флагманський седан Mercedes-Benz S-класу демонструє чітке слідування обом зазначеним напрямкам.
Світова прем’єра рестайлінгового S-класу відбулася навесні на автосалоні в Шанхаї, а вже восени автомобіль з’явився в Україні. І він вкотре є взірцем для безпосередніх конкурентів і дає уявлення, якими стануть більш масові та, відповідно, доступні автівки упродовж наступного десятиліття.
Автономність і безпека. Загалом у рестайлінговому мерседесі S-класу з’явилося більше 1600 різноманітних нововведень – у зовнішності, техніці, оснащенні салону тощо. Але беззаперечною візитівкою автомобіля та уособленням його руху до автономності є система допомоги водінню, яку певною мірою можна вважати автопілотом. Активується функція кнопкою сенсорної панелі на кермі, після чого S-клас може самостійно рухатися по шосе у межах однієї смуги. Сам розганяється, сам пригальмовує, відстежуючи машини, які рухаються попереду. Сам тримається в смузі та проходить повороти.
Для випередження на багатосмуговому шосе достатньо ввімкнути сигнал повороту, а далі електроніка, переконавшись у безпеці маневру, сама спрямує авто в сусідній ряд. Обгони по зустрічній смузі поки що все одно покладені на водія. Також автопілот самостійно корегує задану на круїз-контролі швидкість у залежності від обмежень дорожніх знаків, які «читає» вбудована під лобовим склом відеокамера. А на основі даних навігаційної системи автопілот заздалегідь зменшить швидкість перед перехрестями, круговими розв'язками й пунктами оплати проїзду платних доріг, але їх проїзд знову-таки потребуватиме втручання водія.
Так, мерседесівська система за функціоналом дещо поступається тій, що встановлюється на електромобілях Tesla, але все рівно значно полегшує життя водія. За одного «але»: на кермі повинна перебувати хоча б одна рука. «Без рук» S-клас проїде лише 12 секунд, після чого електроніка заволає, подаючи світові та звукові сигнали. Якщо проігнорувати цей заклик повернути руку на кермо, автомобіль активує гальма та зупиниться.
Серед нових електронних помічників – система автогальмування з функцією допомоги при перетині перехресть та розпізнавання пішоходів. До засобів активної безпеки також можна віднести і модернізовані матричні фари головного світла Multibeam. Тепер у кожній фарі – по 84 діода замість 56 раніше, а функція Ultra Range дозволяє бити дальнім світлом яскравістю більше одного люкс на відстань до 650 м.

Комфорт. Оновлений S-клас подано до столу поціновувачів комфорту у трьох варіаціях. Стандартний короткобазний седан, варіант з подовженою на 13 см базою та топ-версія Mercedes-Maybach.
У салоні S-клас перш за все привертає увагу двома величезними моніторами з діагоналлю 12,3 дюйми, які тепер розташовані під об’єднаним склом, що, за словами розробників, полегшило сприйняття інформації. А нове кермо з трьома спицями несе на собі дві сенсорні панелі, на які покладено функції керування різноманітними системами автівки: мультимедійна система, клімат-контроль тощо.
Але найбільш цікаве нововведення оновленого S-класу з точки зору комфорту не побачиш – його треба відчути. Опціональна система Energizing Comfort Control, яка у залежності від настрою та побажань пасажирів здатна звести у єдиний оркестр роботу клімат-контролю і ароматизатора, обігріву, вентиляції й масажу в кріслах, а також контурного підсвічування салону і аудіосистеми. Доступні шість різноманітних програм: Свіжість, Тепло, Життєздатність, Радість, Комфорт, Тренування.
Їзда на оновленому S-класі стала ще більш комфортною завдяки модернізованій підвісці Magic Body Control. Серед її налаштувань з’явився режим Curve: у ньому автомобіль в повороті нахиляється не всередині віражу, а назовні, як у мотоцикла. Кут антинахилу досягає 2,65 градуси.
Техніка. Якщо казати про двигуни оновленого S-класу, то головна новина – повернення під капот рядних 6-циліндрових бензинових та дизельних моторів. Це двигуни об’ємом 2,9 л нового сімейства. Наприклад, на версії Mercedes S 350 d 6-циліндровий турбодизель розвиває 286 к.с. і 600 Нм, а віддача модифікації S 400 d становить 340 к.с. і 700 Нм.
Також на S-класі з’явився новий бітурбомотор V8 4.0, вже знайомий по багатьом AMG-моделям. А замість версії S 500 пропонується виконання S 560: цей двигун видає 469 к.с. замість 455 на попередній версії, і при часткових навантаженнях може відключати чотири циліндри, за рахунок чого паспортна витрата палива зменшена на 10%.
А ось двигун V12 не зазнав змін: у залежності від ступеню форсировки бітурбомотор об’ємом 6 л розвиває 530 та 630 к.с. Більш потужне виконання призначене для «зарядженої» версії Mercedes-AMG S 65. 12-циліндрові модифікації, як і раніше, оснащуються 7-ступеневим «автоматом» 7G-Tronic.
Подовжений Mercedes-Maybach позбувся версії S 600, замість якої з’явилася модифікація S 650 з мотором потужністю 630 к.с. А до кінця року на ринок вийде модернізована гібридна версія S 500 e зі збільшеною ємністю батареї (13,3 кВт∙г проти 8,7 раніше). Відповідно, зросте пробіг у чисто електричному режимі – з 33 до 50 км.

Ціна. В Україні ціна на оновлений S-клас розпочинається з позначки 2,23 млн грн. Сума значна, але, будьте певні, ні одного такого автомобіля на наших шляхах не з’явиться. Адже стільки коштує короткобазна версія з найменш потужним мотором і без усіх найбільш просунутих систем електронної допомоги та підвищення комфорту на кшталт того ж автопілоту чи «далекобійних» фар головного світла. Без них S-клас – лише жалюгідна подоба себе. А з ними, відповідним класу та статусу оснащенням салону і потужним мотором, вартість з легкістю перевищить базову у півтора, а то й два рази.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].