Новинки Женеви: які концепт-кари з'явилися на найбільшому в світі автосалоні

Новинки Женеви: які концепт-кари з'явилися на найбільшому в світі автосалоні

Про найцікавіші авто майбутнього з чергового Женевського автосалону

Этот текст также доступен на русском
Новинки Женеви: які концепт-кари з'явилися на найбільшому в світі автосалоні
Женевський автосалон
Фото gims.swiss

Женевський автосалон завжди був виставкою ідей, де великі й малі компанії презентують свої найновітніші розробки. Цього року він розпочався 6 березня. І на цій автомобільній сцені на повну гучність лунають дві головні мелодії, яким слідуватиме автомобілебудування у найближчі роки. Це повальна електрифікація та збільшення рівня автономності. Отже, Mind пропонує розглянути найцікавіші концепти Женеви, які змальовують найближче автомобільне майбутнє.

Volkswagen I.D. Vizzion

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Volkswagen I.D. Vizzion
Фото Volkswagen

Навіть великі автівки будуть безпілотними – саме на це натякає концептуальний люкс-седан Volkswagen I.D. Vizzion. У довжину він перевищує 5,1 м та має колісну базу рівно 3 м. У салоні з чотирма кріслами розміщуються чотири пасажири. Так-так, саме чотири – водій відсутній як такий. Електромобіль I.D. Vizzion, а це саме електромобіль, взагалі не має органів керування – ні руля, ні педалей. Більше того – тут відсутні навіть екрани для виводу поточної інформації. I.D. Vizzion в принципі не потребує втручання людини і відповідає найвищому, п’ятому рівню автономності.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Volkswagen I.D. Vizzion
Фото Volkswagen

Потрібно лише голосом та жестами задати потрібний маршрут – і все. Для цього тут встановлено голографічні екрани, які використовують технологію HoloLens компанії Microsoft. Поки що для користування нею слід одягати спеціальні окуляри, але до моменту серійного впровадження потреба у них відпаде. Ці екрани мають й розважальну функцію: кіно, концерти, web-серфінг тощо.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Volkswagen I.D. Vizzion
Фото Volkswagen

За всім цим технічна складова автівки вже не здається вражаючою, але й тут є дещо цікавеньке. Кожну пару коліс у рух приводить свій електромотор: потужністю 75 кВт на передній вісі та 150 кВт – на задній. Розміщена під підлогою салону тягова батарея має ємність 111 кВт*год. Це дуже багато: такого запасу повинно вистачити аж на 665 км пробігу. Заряджати батарею можна як від розетки, так і індукційним методом. Втім, ці нюанси власника навряд чи будуть турбувати, адже «розумні» автомобілі майбутнього самостійно зможуть не тільки їздити, а й заряджатися.

Renault EZ-GO

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Renault EZ-GO
Фото Renault

Якщо у майбутньому людина не матиме можливості керувати автомобілем, то може, не варто його мати у власності? Ідея каршерінгу (спільного користування автомобілем) шириться світом, завойовуючи все більше прихильників. Саме для них компанія Renault привезла в Женеву концепт EZ-GO.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Renault EZ-GO
Фото Renault

У порівняння з більшістю попередніх експериментів, які сповідують цю концепцію, електричний EZ-GO просто величезний: 5,2 м від носу до хвоста. Це вже майже автобус! Асоціації з громадським транспортом викликає й шестимісний салон, де пасажири розміщуються на лавках вздовж бортів. При цьому для входу-виходу слугують величезні підйомні двері у передній частині машини, а для полегшення процесу передбачено спеціальний пандус.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Renault EZ-GO
Фото Renault

EZ-GO теж не має органів керування, але для концепту заявлено лише четвертий рівень автономності. Це означає, що у деяких ситуаціях все ж таки може знадобитися втручання людини. Яким чином? За допомогою дистанційного керування.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Renault EZ-GO
Фото Renault

З технічної точки зору машина має декілька цікавинок. По-перше, всі її чотири колеса керовані, а, по-друге, з заявлених 1700 кг спорядженої маси 300 кг приходиться на батарею. І хоча її ємність виробник не розголошує, опосередковано це вказує на доволі великий запас ходу на одній заправці.

Icona Nucleus

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Icona Nucleus
Фото Icona

Від великих концернів не відстають і незалежні дизайн-студії. Проект італійської компанії Icona – це шестимісний однооб’ємний електрокар Nucleus з п’ятим рівнем автономності. Тобто втручання людини у процес керування не передбачено в принципі. Цікаво, що у інженерів різних компаній думки збігаються: Nucleus, як і I.D. Vizzion, позбавлено не тільки органів керування, а й будь яких дисплеїв. А ще це черговий приклад відходу від компактності: довжина концепту перевищує 5 м.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Icona Nucleus
Фото Icona

Ззовні машина привертає увагу єдиною наявною дверцятою, а салон – асиметричністю: шість крісел розташовано у довільному порядку. Голографічних дисплеїв тут немає, зате передбачено можливість підключення до бортової мережі трьох лептопів. Самі розробники порівнюють Nucleus з номером п’ятизіркового готелю, натякаючи на високий рівень комфорту.

Porsche Mission E Cross Turismo

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Porsche Mission E Cross Turismo
Фото Porsche

Не автономністю єдиною – представлений у Женеві компанією Porsche концептуальний електрокросовер Mission E Cross Turismo має звичні органи керування, не може їздити без водія і ближче усього до звичайних автівок. Фірма, яка сповідує драйверські цінності, справедливо вважає, що далеко не всі забажають відмовитися від керма вже у найближчому майбутньому. Ця машина має найбільші шанси вже скоро стати серійною, адже Porsche не показує концептів заради концепції.

Новинки Женеви: які концепт-кари представлені на найбільшому в світі автосалоні
Porsche Mission E Cross Turismo
Фото Porsche

Porsche Mission E Cross Turismo оснащено чотирма електромоторами – по одному на кожне колесо – загальною потужністю понад 600 к.с. При такій тязі недивно, що машина розганяється до 100 км/год лише за 3,5 с. Але куди цікавіше, що на одній зарядці електрокросовер здатен проїхати 500 км, а до 80% батареї зарядиться лише за 15 хвилин – щоправда лише при наявності спеціальної зарядної станції. Салон під зав’язку нашпиговано електронікою: тут тобі і сенсорні кнопки, і численні тачпади, і вмонтована в салонне дзеркало заднього огляду відеокамера, яка слідкує за поглядами водія й переднього пасажира та допомагає виділити на віртуальній панелі приладів потрібну у даний момент інформацію.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло