Прем'єри тижня: «Пасажир» та «Тебе тут ніколи не було»

Прем'єри тижня: «Пасажир» та «Тебе тут ніколи не було»

Один з найкращих трилерів року з Ліамом Нісоном у головній ролі та хіт минулорічного Каннського кінофестивалі з Хоакіном Феніксом

Этот текст также доступен на русском

«Пасажир»

Прем'єри тижня: «Пасажир» та «Тебе тут ніколи не було»
Кадр з фiльму «Пасажир»
Фото Jay Maidment / imdb

Сюжет. Майкл Маккалі, зразковий сім'янин, колишній поліцейський, а нині страховий агент, останні 10 років два рази на день їздить одним і тим самим приміським потягом. Одного дня його життя різко змінюється: його неочікувано звільняють з роботи. А по дорозі додому з ним зав'язує розмову загадкова незнайомка. Вона ставить Майклу гіпотетичне запитання: чи зробив би він одну незначну для нього річ, котра якимось чином змінить долю іншої людини, за пристойну суму грошей? Питання, втім, виявляється не гіпотетичним, і поки Майкл міркує – історія перетворюється на заплутаний детектив, з бійками, стріляниною та убивствами.

В українському прокаті: з 22 березня

Бюджет: $40 млн

Бокс-офіс: $105,6 млн

Бекґраунд. Режисером стрічки виступив Жауме Кольєт-Серра, мастер психологічних хоррорів та кримінальних трилерів. На його рахунку, зокрема, екшен «Повітряний маршал» (2014) та триллер «Мілина» (2016). Головною зіркою «Пасажира» став Ліам Нісон – це вже четверта колаборація актора і режисера, власне, критики активно порівнюють нову роботу із попередньою спільною стрічкою Нісона та Кольєт-Серра «Повітряний маршал». Дещо спільне у двох картин справді є: певні сюжетні паралелі (хіба що у «Повітряному маршалі» мова йде про літаки, а в «Пасажирі» дія відбувається у потягу), закручений сценарій та напружений монтаж, а також – комерційний успіх при відносно скромному бюджеті. «Повітряний маршал» при бюджеті у $50 млн заробив у світовому прокаті майже $223 млн. А «Пасажир», який обійшовся у $40 млн, уже встиг зібрати понад $105 млн, і прокат триває.

Вам сподобається, якщо: вам до вподоби якісні психологічні трилери з детективною історією. «Пасажир» – практично еталонний зразок жанру.

Вам не сподобається, якщо: ви надаєте перевагу кримінальним трилерам, у яких є не лише екшен, а й спецефекти. У «Пасажирі» спецефектів не так уже й багато, а вся дія відбувається фактично на одній локації.

Головна причина подивитися: побачити майстерний приклад того, як у сучасній кіноіндустрії при відносно невеликому бюджеті можна знімати картини, що за рівнем і якістю саспенсу не поступаються трилерам Хічкока.


«Тебе тут ніколи не було»

Прем'єри тижня: «Пасажир» та «Тебе тут ніколи не було»
Кадр з фiльму «Тебе тут ніколи не було»
Фото: Alison Cohen Rosa / Amazon Studios

Сюжет. Джо, колишній військовий із посттравматичним синдромом, а до того ж – людина з проблемним дитинством, заробляє тим, що знаходить і звільняє дівчат, часто неповнолітніх, котрі потрапляють до рук торговців людьми. Цю добру справу він робить не надто милосердними способами. Одного дня його наймає сенатор, неповнолітня донька якого постійно втікає з дому. А цього разу дівчина потрапила до підпільного борделю. Джо її знаходить – однак виявляється, що це не зовсім сімейна справа, і в неї вплутані інші впливові люди. Тому тепер постраждає і сам Джо, і його оточення.

В українському прокаті: з 22 березня

Бюджет: не розголошується

Бокс-офіс: $2,8 млн

Бекґраунд. Режисером стрічки виступила Лінн Ремзі – шотландська кінематографістка, відома тим, що перевагу над діалогами вона віддає візуальним та звуковим ефектам. У її минулорічній роботі «Тебе тут ніколи не було» і першого, і другого – вдосталь. Ремзі також написала сценарій до стрічки, надихнувшись однойменним романом Джонатана Еймса, та отримала за нього приз на минулорічному Каннському кінофестивалі. Ще одна нагорода у Каннах дісталася виконавцю головної ролі у фільмі – актору Хоакіну Феніксу. І це навіть при тому, що на фестивалі демонструвалася незавершена версія фільму – котра, до речі, здобула семихвилинну стоячу овацію від глядачів на прем'єрі.

Вам сподобається, якщо: ви любите артхаусні трилери, з не завжди прямолінійним сюжетом, флешбеками, які здаються нелогічними, та візуальними ефектами, що нагадують відео-арт.

Вам не сподобається, якщо: ви надаєте перевагу кримінальним трилерам зі стрункою сюжетною лінією та динамікою.

Головна причина подивитися: побачити один із найгучніших фестивальних хітів минулого року.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло