Тест-драйв Rolls-Royce Phantom: як автомобіль змінює поведінку власника
Що таке «старі гроші» і чому піжонство тут ні до чого

Нещодавно Mind публікував інтерв'ю Френка Тіманна – директора з корпоративних комунікацій Rolls-Royce Motor Cars в Центральній і Східній Європі, в якому він детально розповів про специфіку попиту на автомобілі luxury-сегмента в Україні та світі.
Тепер пропонуємо дізнатися деталі тест-драйву нової модифікації Rolls-Royce Phantom, що його провів наш автор. На його переконання, автомобілі RR мають низку особливостей, що відрізняють їх від усіх інших чотириколісних «побратимів». Rolls-Royce від самого початку створювався не для водія, а для пасажира. А крім того, конструктори драпірують все те, що інші виробники намагаються підкреслити.

Через стекло «фантома» світ бачиться інакше. Небо – безхмарнішим, вулиці – чистішими, дороги – рівнішими. І чується все теж по-іншому. Тиша всередині навіть не банківська – сейфова. Як тільки сервоприводи закривають за вами двері, центр Києва перетворюється на беззвучну картинку – до задніх місць не доносяться навіть сирени, не кажучи вже про тембр 12-циліндрового мотора.
У будь-якому іншому автомобілі, під капотом якого захований V12, інженери намагаються як мінімум підкреслити його саунд. У нашому ж випадку 130 кг звукоізолюючих і шумопоглинальних матеріалів говорять самі за себе. Тут все інакше: свій мікроклімат, мікросвіт, або, дивлячись на стелю із зоряним небом (придворні астрологи викладуть «ваше» сузір'я з 1340 діодів), персональний мікрокосмос. Навіть з-за керма дорожня книга читається по-своєму.
Так, Phantom виглядає наскільки ж важкуватим, настільки легко кермується. Але задемфовані бублик і педалі плюс автобусні габарити геть відбивають бажання поспішати. Чутливість педалей відтарована так, що як не намагайся, не вийде ані з пробуксовкою розігнатися, ані тим паче різко загальмувати – аби пасажир не розлив каву або не розсипав асигнації. Все плавно, послідовно, академічно, як при керуванні яхтою.

Так що водити Phantom слід виключно під Вівальді та з дотриманням швидкісних обмежень. Бо те, що унікальне пневмошасі та зварені спеціально для «фантома» покришки «однією лівою» обробляють на 60 км/год, на нелегітимних швидкостях стає неприємною несподіванкою. Повірте, на нашому заасфальтованому бездоріжжі можна пробити підвіску навіть RR. Навіть у центрі Києва.
І запах тут особливий, який неможливо з чимось сплутати – запах «старих грошей». А вони, як відомо, люблять тишу. Є така ідіома, що, на жаль, не прижилася у нас, – це коли багатство у тебе так давно, що навіть на думку не спадає їм хизуватися. Саме тому в наших чиновників, депутатів і криміналітету в ходу зовсім інші бренди.
За словами одного з головних піарників марки Френка Тіманна, смаки українських клієнтів тотожні європейським: жодних кричущих кольорів і імпозантних розмальовок. Те саме стосується і «додаткового» оснащення. Чому в лапках? Бо базового взагалі немає – наші співвітчизники хочуть, аби їхні RR були такими ж унікальними, як і відбитки пальців. Адже для них автомобіль – віддзеркалення власної індивідуальності.
Тому кожне замовлення обговорюється з Френком (він особисто знає всіх клієнтів) і потім з фахівцями відділу персоналізації Bespoke: відтінок, кількість шарів лаку, сорт деревини тощо.
Окрема опція – послуги Марка Курта, що наносить спеціальним пензликом з білячої шерсті подвійні цировки – контрастну лінію уздовж кузова. Ніхто інший не зможе нанести ані від руки, ані за допомогою трафаретів таку тонку лінію. А значить, питання щодо ремонту кузова відпадають самі собою.

Є лише певна базова точка відліку при конфігуруванні салону – тричі фільтроване повітря, по-театральному м'яке підсвічування, царство шкіри найтоншої вичинки, шпону цінних порід, найніжніших килимів з овечої вовни.
Те, що в інших брендів іменується торпедо, у Крю воліють називати «галерея». І знову ж таки оформляють на смак і колір замовника. Наприклад, роботами його улюбленого художника, скульптора, дизайнера, архітектора. Знайомий баталіст намалює картину бою, яку фахівці марки інсталюють у передню панель. Або анімаліст відтворить перше полювання – були і такі замовлення. Інший приклад – чоловік подарував дружині RR, «галерея» якого була оформлена за мотивами сарафана, в якому вона вперше вирушила з ним на пікнік.
Так що «ройс» – це не тільки і не стільки автомобіль. Це і твір мистецтва, і пересувний Лувр одночасно. Не обов'язково на ньому їздити – задоволення отримуєш просто від перебування всередині.
А чого варта царствена процедура посадки! Це не проникнення крізь дверний лаз, як у Jaguar XJ та Maserati Quattroporte, і не плюхання на задній диван, як у німецьких флагманів. Завдяки заднім дверям зі зворотним, «суїцидальним» навішуванням та пневмопідвісці, що присідає в реверансі на чотири сантиметри, пасажир може сісти назад з такою ж грацією, з якою опускається на трон Її Величність. І так, у цьому світі ніхто і ніколи не ляскає дверима – вони закриваються швидко і безшумно за допомогою електроприводів-доводчиків. Плюс фіксуються у відкритому вигляді в будь-якому положенні – досить відпустити кнопку доводчика.

Ще б навчити переднє пасажирське сидіння не просто відсуватися, а й «складатися в бардачок» і нахиляти підголівник а-ля Maybach, щоб власник міг витягнути ноги і бачити дорогу – і до ергономіки взагалі не було б питань.
Ще одне підтвердження інтернаціональності «старих грошей» – Rolls-Royce, на відміну від німецької «дойче віти», давно перестав бронювати свої моделі. Коли стало зрозуміло, що АТО – це не на місяць, я поцікавився про зростання замовлень на захищені моделі у глави «АВТ Баварія» Олександра Тимофєєва. І виявилося, що попиту немає, і на клієнтів RR замахів не роблять. І повідав дивну історію про останній з них. Виявляється, стався він у 1967 році в центрі Лондона з автомобілем Джона Леннона. Побачивши розмальований психоделічними візерунками Phantom V курчачого кольору, дама в роках почала лупити по капоту парасолькою зі словами: «Свиня! У що ти перетворив Rolls-Royce?!»
Так що володіння «ройсом» дисциплінує, змушує відповідати, тримати тонус. Як мінімум доведеться переглянути свій гардероб, вміст тайммуверів і поведінкову модель. Зрозуміло, у бік джентльменської. Те ж саме стосується поведінки і на дорозі, і на заправці. Візити на яку будуть частими – середня витрата в місті, незважаючи на найакуратнішу їзду, перевищує 20 л/100 км.

Останнє, про що говорять британці, – цифри чи щодо вартості, чи щодо потужності. Вважається, що, якщо ви цікавитеся ціною, значить, не можете собі дозволити цю річ. Точніше, ще не доросли до володіння.
Технічні характеристики Rolls-Royce Phantom SWB (U104176)
Двигун | V12, безпосереднє уприскування |
Робочий об'єм (куб. см) | 6750 |
Потужність (к. с. за об/хв) | 571/5000 |
Момент (Нм за об/хв) | 900/1700 |
Привід | задній |
Довжина/ширина/висота (мм) | 5762/2018/1646 |
Маса споряджена (кг) | 2560 |
Максимальна швидкість (км/год) | 250* |
Розгін до 100 км/год (сек.) | 5.3 |
Витрата пального (л/100 км) | 13.9 |
Ціна автомобіля (млн грн) | от 16,053700 |
Конкуренти (млн грн) | Alpina B7 Bi-Turbo Long Allrad (4,930935); Bentley Mulsanne (від 11,190); BMW M760Li xDrive (3,721066); Jaguar XJ SWB (від 3,054543); Maserati Quattroporte (від 3,125); Mercedes Maybach S650 (6,082619) |
*Обмежено електронікою.
Автор висловлює подяку адміністрації ЖК «Новопечерські Липки» за сприяння в організації зйомки
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].