Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер

Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер

Чим іще флагман VW здивував шанувальників цієї марки

Цей матеріал також доступний російською
Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер
Фото автора

7 вересня у Києві широкому загалу представили оновлений Volkswagen Touareg. Про головну метаморфозу колись найуніверсальнішого з німецьких «всюдиходів» можна було здогадатися з натяків на кшталт місця проведення презентації. Тестові спецділянки організатори проклали по руліжних і злітній смугах столичного аеропорту «Жуляни».

Що новенького?

За статистикою, покупців «туарегів» з кожним роком дедалі менше цікавили його офроудні характеристики. Якщо в першій генерації він був повноцінним позашляховиком, то в другій змістився у бік кросоверів. Для любителів непролазних хащів залишили опціонну трансмісію 4XMotion з демультиплікатором і блокуваннями, але її частка продажів склала 2,3%, тобто на рівні статистичної похибки.

А в новому поколінні механіку замінила електроніка. На шайбі вибору режимів мехатроніки за рух поза ідеально рівного сухого асфальту – тобто за всі позаштатні ситуації – відповідає самотній пресет Offroad. Усе, що залишилося шанувальникам бездоріжжя, – квартет попередніх налаштувань роботи керуючої електроніки (Sand, Gravel, Off-road auto й Off-road expert), посилений захист днища та радіатора, збільшений на 15 л бак і пара додаткових вушок.

Лише на ідеально рівному покритті злітної смуги можна біло відчути нюанси повнокерованого шасі з електромеханічними активними стабілізаторами поперечної стійкості. У діапазоні 1–37 км/год задні колеса повертаються у бік, протилежний переднім, зменшуючи до 11,19 м радіус розвороту і полегшуючи маневрування. На великих швидкостях усі колеса повертають у один бік, покращуючи стійкість і допомагаючи автомобілю «вкручуватися» в поворот.

Перші «туареги» ні в чому не поступалися набагато дорожчим конкурентам. І BMW X5, і Mercedes ML, і Audi Q7 раз у раз зазнавали поразки в порівняльних тестах за сумою якостей. Чого їм не вистачало, то це виразності та «преміальності» – на тлі земляків «туареги» виглядали надто вже раціональними. Так, подібні моделі добре продаються, але про них не мріють.

Навіщо такі метаморфози?

Після того як у 2016-му зійшла зі сцени найпровальніша модель VW – представницький седан Phaeton – лаври флагмана перейшли саме до Туарега. Тепер він, як найбільш статусний «Фолькс», першим примірятиме новітні технології та розробки. Тому і ставка надалі робиться не на прохідність і утилітарність, а на «преміальність» і... спорідненість з Cayenne. З останнім він ділить не лише платформу MLB Evo, але і трансмісію з несиметричним (40:60) диференціалом Torsen, багатокамерну пневмопідвіску і двигун 3.0 TSI. Та й асфальтові цінності.

Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер

Втім, від «третього зі скриньки» – Audi Q7 – «Туарегові» так само перепало чимало всього. Тут і аналогічна архітектура підвіски, і алюмінієві технології кузовобудування, і електромеханічні стабілізатори, і дизель 3.0 TDI.

Ціни на бензинові та дизельні VW Touareg III, млн грн

Модифікація V6 3.0 TSI V6 3.0 TDI
Touareg Base 1.547172 1.589419
Touareg Ambience 1.793986 1.83446
Touareg Elegance 1.793986 1.83446
Touareg R-Line 1.863096 1.903571

Для кого?

Відбулася не просто ринкова, але і споживча переорієнтація. Замість США, де Touareg з тріском провалився, головним ринком збуту стала КНР. Отже не варто звинувачувати німців у раптовій втраті почуття стилю – брутально-гранований екстер'єр і «морда», що виблискує нікелем у стилі «дорого-заможньо», продиктовані саме китайськими поняттями про престиж. Що ніяк не виправдовує недбалість у підгонці окремих панелей і «синтетичну» настройку керма.

Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер

Зате всі інші цінності істинного сибарита не чужі й нам. Як і по-фольксвагенівски бездоганна ергономіка, місткіші салон і багажник, заколихуюча пневмопідвіска з системою придушення крену, діодна світлотехніка «по колу» і тиша. Звукопоглинаюче скло і подвійні контури ущільнювачів навіть на високих швидкостях роблять усі шуми – гуркіт дизеля, шльопання надшироких покришок по стиках плит, вітер у бічних дзеркалах – приглушеними.

Що вийшло?

Безпомилково про клас автомобіля можна судити з того, як швидко перестає відчуватися справжня швидкість. Найвищий рівень звукоізоляції, помножений на легкість розгону у всьому діапазоні швидкостей, роботу підвіски і АКП, перемикання передачі з ледь помітною паузою. Так, до BMW X5 і Mercedes GLE поки далеко, але і колишній Touareg розчинився в дзеркалах заднього виду.

Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер

Щоправда, і з продажами ситуація аналогічна. Про те, чи винен у цьому внутрішній канібалізм, ми дізнаємося в жовтні, коли озвучать українські ціни на рестайлінговий Q7.

Порівняльні характеристики VW Touareg і основних конкурентів

Модель Роб. об'єм
(куб. см)
Потужність
(к. с.)
Швидкість
(км/год)
Розгін, с 
(0–100 км/год)
Ціна
(млн грн)
VW Touareg 3.0 TDI 2967 286 235 6.1 1.589419
Audi Q7 3.0 TDI quattro 2967 272 234 6.3 1.660776
BMW X5 xDrive 30d 2993 265 230 6.3 2.2485
Mercedes GLS 350d 2925 286 227 7 1.963972

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті