Volkswagen Touareg: як з позашляховика перетворитися на кросовер
Чим іще флагман VW здивував шанувальників цієї марки

7 вересня у Києві широкому загалу представили оновлений Volkswagen Touareg. Про головну метаморфозу колись найуніверсальнішого з німецьких «всюдиходів» можна було здогадатися з натяків на кшталт місця проведення презентації. Тестові спецділянки організатори проклали по руліжних і злітній смугах столичного аеропорту «Жуляни».
Що новенького?
За статистикою, покупців «туарегів» з кожним роком дедалі менше цікавили його офроудні характеристики. Якщо в першій генерації він був повноцінним позашляховиком, то в другій змістився у бік кросоверів. Для любителів непролазних хащів залишили опціонну трансмісію 4XMotion з демультиплікатором і блокуваннями, але її частка продажів склала 2,3%, тобто на рівні статистичної похибки.
А в новому поколінні механіку замінила електроніка. На шайбі вибору режимів мехатроніки за рух поза ідеально рівного сухого асфальту – тобто за всі позаштатні ситуації – відповідає самотній пресет Offroad. Усе, що залишилося шанувальникам бездоріжжя, – квартет попередніх налаштувань роботи керуючої електроніки (Sand, Gravel, Off-road auto й Off-road expert), посилений захист днища та радіатора, збільшений на 15 л бак і пара додаткових вушок.
Лише на ідеально рівному покритті злітної смуги можна біло відчути нюанси повнокерованого шасі з електромеханічними активними стабілізаторами поперечної стійкості. У діапазоні 1–37 км/год задні колеса повертаються у бік, протилежний переднім, зменшуючи до 11,19 м радіус розвороту і полегшуючи маневрування. На великих швидкостях усі колеса повертають у один бік, покращуючи стійкість і допомагаючи автомобілю «вкручуватися» в поворот.
Перші «туареги» ні в чому не поступалися набагато дорожчим конкурентам. І BMW X5, і Mercedes ML, і Audi Q7 раз у раз зазнавали поразки в порівняльних тестах за сумою якостей. Чого їм не вистачало, то це виразності та «преміальності» – на тлі земляків «туареги» виглядали надто вже раціональними. Так, подібні моделі добре продаються, але про них не мріють.
Навіщо такі метаморфози?
Після того як у 2016-му зійшла зі сцени найпровальніша модель VW – представницький седан Phaeton – лаври флагмана перейшли саме до Туарега. Тепер він, як найбільш статусний «Фолькс», першим примірятиме новітні технології та розробки. Тому і ставка надалі робиться не на прохідність і утилітарність, а на «преміальність» і... спорідненість з Cayenne. З останнім він ділить не лише платформу MLB Evo, але і трансмісію з несиметричним (40:60) диференціалом Torsen, багатокамерну пневмопідвіску і двигун 3.0 TSI. Та й асфальтові цінності.

Втім, від «третього зі скриньки» – Audi Q7 – «Туарегові» так само перепало чимало всього. Тут і аналогічна архітектура підвіски, і алюмінієві технології кузовобудування, і електромеханічні стабілізатори, і дизель 3.0 TDI.
Ціни на бензинові та дизельні VW Touareg III, млн грн
Модифікація | V6 3.0 TSI | V6 3.0 TDI |
Touareg Base | 1.547172 | 1.589419 |
Touareg Ambience | 1.793986 | 1.83446 |
Touareg Elegance | 1.793986 | 1.83446 |
Touareg R-Line | 1.863096 | 1.903571 |
Для кого?
Відбулася не просто ринкова, але і споживча переорієнтація. Замість США, де Touareg з тріском провалився, головним ринком збуту стала КНР. Отже не варто звинувачувати німців у раптовій втраті почуття стилю – брутально-гранований екстер'єр і «морда», що виблискує нікелем у стилі «дорого-заможньо», продиктовані саме китайськими поняттями про престиж. Що ніяк не виправдовує недбалість у підгонці окремих панелей і «синтетичну» настройку керма.

Зате всі інші цінності істинного сибарита не чужі й нам. Як і по-фольксвагенівски бездоганна ергономіка, місткіші салон і багажник, заколихуюча пневмопідвіска з системою придушення крену, діодна світлотехніка «по колу» і тиша. Звукопоглинаюче скло і подвійні контури ущільнювачів навіть на високих швидкостях роблять усі шуми – гуркіт дизеля, шльопання надшироких покришок по стиках плит, вітер у бічних дзеркалах – приглушеними.
Що вийшло?
Безпомилково про клас автомобіля можна судити з того, як швидко перестає відчуватися справжня швидкість. Найвищий рівень звукоізоляції, помножений на легкість розгону у всьому діапазоні швидкостей, роботу підвіски і АКП, перемикання передачі з ледь помітною паузою. Так, до BMW X5 і Mercedes GLE поки далеко, але і колишній Touareg розчинився в дзеркалах заднього виду.

Щоправда, і з продажами ситуація аналогічна. Про те, чи винен у цьому внутрішній канібалізм, ми дізнаємося в жовтні, коли озвучать українські ціни на рестайлінговий Q7.
Порівняльні характеристики VW Touareg і основних конкурентів
Модель |
Роб. об'єм (куб. см) |
Потужність (к. с.) |
Швидкість (км/год) |
Розгін, с (0–100 км/год) |
Ціна (млн грн) |
VW Touareg 3.0 TDI | 2967 | 286 | 235 | 6.1 | 1.589419 |
Audi Q7 3.0 TDI quattro | 2967 | 272 | 234 | 6.3 | 1.660776 |
BMW X5 xDrive 30d | 2993 | 265 | 230 | 6.3 | 2.2485 |
Mercedes GLS 350d | 2925 | 286 | 227 | 7 | 1.963972 |
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].