Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Що нового можна побачити у хрестоматійній історії про дві таблетки

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Сюжет: Світ – це дві реальності, одна з яких – щоденне рутинне життя, тоді як інша існує за межами буденності. Реальність – це фізичний чи ментальний конструкт? Щоб з’ясувати це та пізнати себе, містер Андерсон знову має вирішити, що саме він обере, коли йому запропонують дві таблетки – синю або червону…

У ролях: Кіану Рівз, Керрі-Енн Мосс, Ях'я Абдул-Матін II, Джонатан Ґрофф та інші.

В українському прокаті: з 22 грудня 2021 року.

Бекграунд. Сучасний кінематограф привчив нас до великої кількості продовжень і перезапусків, тому новини про чергові епізоди в знайомих франшизах уже сприймаються як належне. Що ж, з «Матрицею» все інакше, оскільки мало хто очікував побачити четверту частину і, як виявилося, продовження трилогії.

Чи були побоювання, що Лана Вачовскі просто не зможе повернутися на успішну «матричну» колію після безлічі минулих років і життєвих змін, що відбулися? Так, і ці побоювання виявилися не безпідставними. Щоб обійтися без спойлерів, обмежимося лише тим, що завершення трилогії не передбачало прямого продовження згодом. Але це не стало перепоною, адже завжди можна заплющити очі навіть на найнелогічніші ідеї. Проте план не спрацював.

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

«Матриця: Воскресіння», як стає зрозумілим з підзаголовку, повертає на екрани знайомих героїв, але робить це за допомогою… нескінченної самоіронії, яка зачіпає навіть студійних босів з Warner Bros. Хід настільки сміливий і несподіваний, що певний час доводиться налаштовувати себе на нові правила гри, і незабаром це справді починає веселити.

Коли ж запал іронії потроху вичерпається, глядач зможе побачити справжній задум творців – не стільки повернення Нео і Трініті на великі екрани, скільки переосмислення їхніх взаємин. І ось тут трапляється постріл «у молоко» – відсутність «хімії» та неправдоподібні вчинки добили ідею з тим самим шаленством, з яким орудував Агент Сміт у трилогії.

Млявий розвиток історії, яка повернула не туди після перших 40-50 хвилин, не сприяє залученню в те, що відбувається, і з наближенням до фіналу ситуація лише погіршується. Сюжетні ходи не викликають яскравих емоцій, персонажі не демонструють жодного розвитку, більше того, навіть їхні стосунки не вселяють довіри.

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Під час перегляду фільму ні на мить не залишало відчуття, що ти дивишся якусь низькобюджетну підробку, яка використовує знайомий фантастичний світ, що підкоряв ідеями та візуальними рішеннями.

Перед переглядом можна було очікувати, що Матриця стане сильнішою і небезпечнішою, але натомість ми отримали більшою мірою непорозуміння. Багато в чому це наслідок абсолютно нетипової для серії тональності на самому початку, а потім – історії, що забуксувала. Актори? Серед усіх можна відзначити хіба що Ніла Патріка Харріса, тоді як більшість нових осіб забудеться після перегляду, і це переважно проблема їхніх персонажів, адже тій же Кері Енн-Мосс просто нема чого грати.

З історією та героями – очікувана невдача, але що сталося з візитівкою трилогії – візуальною складовою? Перші фільми захоплювали не в останню чергу завдяки ефектним екшен-сценам, які не лише доповнювали те, що відбувалося, а й дозволяли безпомилково ідентифікувати стилістику за лічені секунди. Безликість – основна проблема нової «Матриці»: за 2,5 години нам не показали нічого, що змогло б наблизитися до рівня навіть першої частини, а минуло понад 20 років! Враховуючи сучасні можливості, такий стан речей – повний провал.

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Вам сподобається, якщо: хочете побачити принципово новий погляд на історію про Нео, Трініті та Матрицю загалом.

Вам не сподобається, якщо: очікуєте отримати видовище у стилі культової трилогії; але Лана Вачовскі навмисно відвела серію в інший бік.

Прем'єра тижня: «Матриця: Воскресіння»

Чому варто дивитися: Творці вибрали досить сміливий і більшою мірою працюючий пункт «А», після чого протягли до точки «B» максимально передбачувану та невиразну лінію (а яка ще може бути пряма?). «Матриця: Воскресіння» ніби доводить: іноді деякі ідеї щодо продовжень завершених історій краще залишати в нотатках свого телефону. Інакше – можна впритул підійти до мелодраматичного глухого кута, попутно розгубивши всі переваги серії, що подарувала авторам всесвітню популярність.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло