Спроби створити російську пошукову систему провалилися

Спроби створити російську пошукову систему провалилися

Проект «Спутник» може бути закритий або переорієнтований на інші завдання

Спроби створити російську пошукову систему провалилися
Фото Максим Стулов / Ведомости

Пошукова система «Спутник», яку «Ростелеком» запустив навесні 2014 року, так і не стала популярною. Тепер проект повинен бути або закритий, або переорієнтований на інші завдання. Про це повідомляють «Ведомости» з посиланням на людей, близьких до компанії та «Ростелекому».

«Спутник» добре функціонував технічно, але так і не став популярним в рунеті пошуковиком, зазначили джерела видання. За даними LiveInternet, у sputnik.ru немає навіть 1% пошукового ринку рунета. У квітні кількість переходів із «Спутника» на інші сайти рунету склала 100 823. Тоді як у «Яндекса» і Google мільярди переходів. Частка «Яндекса» в квітні склала 54%, Google ─ 40,8%, фіксує LiveInternet.

Остаточного розуміння майбутнього «Спутника» ще немає, компанія прийме рішення до 1 червня. Можливо, його переорієнтують на завдання, пов'язані з розрахунком великих даних. Повністю закривати сервіс оператор не буде, вважає співрозмовник видання.

Долю «Спутника» буде вирішувати новий президент «Ростелекому» Михайло Осєєвській.

Плани розвитку «Спутника» зараз переглядаються, підтвердив представник «Ростелекому» Андрій Поляков: «Необхідно буде внести корективи, що відповідають дійсності».

«Компанія хоче підвищити ефективність і знизити витрати, – пояснює Поляков. – Для цього йде пошук нової економічної і ринкової моделі».

Великі пошукові системи заробляють на продажу реклами в результатах пошуку, «Спутник» таку рекламу не продає. У «Спутника» є контракти, пов'язані з держпослугами і розрахунком великих даних (в тому числі з самим «Ростелекомом»), каже співробітник оператора.

За даними «СПАРК-Інтерфаксу», виручка «Спутника» в 2015 році склала 136,6 млн руб., збиток ─ 150,5 млн руб.

«Супутник» з самого початку позиціонувався як державна пошукова система. Для «Ростелекому» його починала робити компанія «КМ медіа», пізніше куплена оператором. Зараз ТОВ «Супутник» на 74,99% належить «дочкам» «Ростелекому» ─ «Рткомм.ру» і «Ростелеком інтернешнл лімітед», решта ─ засновникам «КМ медіа» В'ячеславу Руднікову та Василю Васіну.

Початкові інвестиції в проект склали $20 млн, загальні суми вкладень «Ростелеком» не розкриває. 

Ідея створити в Росії національний пошуковик виникла ще у 2008 році ─ після війни в Грузії, розповідав «Ведомостям» тодішній депутат Держдуми Ілля Пономарьов. Тоді стало зрозуміло, що пошукова система може служити потужним медіаресурсом і використовуватися як агрегатор потрібних державі новин.

Навіть до головного російського пошуковика – «Яндекса» – у чиновників тоді виникали питання. Топ новин «Яндекса» визначає не компанія, а самі засоби масової інформації, зазначає представник пошуковика.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло