Китай та Індія своїми електрокарами «підривають» нафтопереробну промисловість
Перехід на електромобілі підтримується на державному рівні

Попит на бензин в Азії може сягнути найнижчих показників набагато раніше, ніж очікувалось, оскільки мільйони людей в Китаї і Індії купують електромобілі останні 10 років. Це спричинить кардинальні зміни для нафтової промисловості, попереджають керівники нафтових та автомобільних компаній. Також вони сказали, що переробники мають готуватись до майбутнього, у якому бензин, головне джерело їх прибутків, не буде користуватись попитом. Про це повідомляє Reuters.
Зміни викликані політичними кроками у Індії та Китаї, де влада намагається приборкати надмірне забруднення навколишнього середовища, скоротити імпорт нафти та позмагатись за свою долю на швидкозростаючому «зеленому» авторинку. У своїй «дорожній карті», випущеній у квітні, Китай заявив, що хоче щоб транспортні засоби, які використовують альтернативні види палива склали принаймні п’яту частину з 35 млн річного обсягу продажу автомобілів до 2025 року.
Індія розглядає ще більш радикальні заходи. В плани уряду входить підтримка електрифікації всіх транспортних засобів у країні до 2032 року.
«Ми бачимо явний перехід до використання електричних автомобілів. Це обумовлено законодавством, тому електромобілі користуються попитом, це більше не ніша», – сказав віце-президент зі стратегії та планування виробництва німецького автовиробника Daimler Вілко Старк.
За його словами, Daimler передбачає, що до 2025 року продаж електричних автомобілів становитиме 15-20% від загального об’єму продажів, і, як мінімум, на 10% зросте продаж гібридів.
На сьогодні електромобілі складають менше 2% світового автопарку, і будь-яке, більш швидке ніж очікувалось, зростання відсотка вплине на попит на нафту та нафтопереробний бізнес.
«Технологія розвивається швидкими темпами. Через 10-15 років ринок бензину може стати зовсім не таким, як сьогодні», – сказав Давуд Нассіф, директор правління держаної нафтової компанії Bahrain Petroleum Company.
Кредитне агентство Moody’s відзначають, що швидкі темпи технологічного розвитку утруднюють точне прогнозування, але попереджають, що прямі фінансові наслідки від падіння попиту на нафту, включаючи і бензин, «можуть стати вагомими до 2020-х років».
Зміни настільки масштабні, що впливове Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) планує переглянути свій аналіз тенденцій електричних транспортних засобів і попиту на нафту.
Але змінюється не тільки Китай та Індія. Найбільші автовиробники Азії, Японії та Південної Кореї уже продають велику кількість гібридних автомобілів, що працюють і на бензині, і на електриці.
Все ж на шляху такої країни як Індія,наприклад, будуть деякі серйозні перепони. Високі затрати на акумуляторні батареї підштовхнуть ціни на автомобілі, а нестача зарядних станцій та відповідної інфраструктури в країні означатиме, що автовиробники можуть задуматись чи варто вкладати інвестиції в технологію.
Азія вже давно є основним фактором майбутнього попиту на нафту завдяки стрімкому росту продажу автомобілів.
Китай продає більше 2 млн нових автомобілів на місяць і кидає виклик США як найбільшому у світі споживачу нафти. Індія на сьогодні є третім за величиною імпортером, випереджаючи Японію.
Більше третини нафтопереробних заводів в світі зосереджено в Азії, а в 1990 році їх було лише 18%. Для нафтопереробників збільшення кількості транспортних засобів, що працюють на електриці та інших альтернативних видах палива, є сигналом тривоги. Вони звісно можуть налаштувати виробництво продуктів, які можна виготовити із сирої нафти, але все ж, в основному, покладаються на отримання прибутку від бензину. Вони розглядають можливість переходу до виробництва більшої кількості нафтохімічних продуктів, таких як пластмаси або побутова хімія.
Нафтова промисловість прийняла інформацію до відома.
Цього тижня Royal Dutch Shell заявила, що «вивчає можливість впровадження електричних зарядних пристроїв на наших торгових майданчиках в декількох країнах».
Saudi Aramco разом з державним підприємством Petronas розвивають величезний малазійський нафтопереробний та нафтохімічний комплекс.
Exxxon Mobil цього тижня заявила, що планує придбати нафтохімічний завод в Сінгапурі.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].