Захворіло у світі
31,880,241
Померло у світі
976,640
Вилікувалось у світі
21,983,692
Захворіло в Україні
188,106
Померло в Україні
3,757
Вилікувалось в Україні
83,458
НАБУ довело, що «Укрзалізниця» закуповувала паливо у «Вог Аеро Джет» по завищеній ціні

НАБУ довело, що «Укрзалізниця» закуповувала паливо у «Вог Аеро Джет» по завищеній ціні

Суд визнав додаткові договори про підвищення ціни на дизпаливо незаконними

У березні 2016 року «Вог Аеро Джет» виграв тендер на поставку палива «Укрзалізниці» з ціною нижче ринкової. Але в той же місяць компанії уклали три додаткових угоди до договору і ціна стала вище за ринкову.

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) через суд домоглося визнання цих додаткових угод недійсними.

Позовна заява НАБУ задовольнив Господарський суд Києва. Суд погодився, що додатковий договір був укладений з грубими порушеннями закону про держзакупівлі на користь постачальника.

«Вог» виграло тендер на поставку 100 тис. т дизпалива для «Укрзалізниці» в березні 2016 року зі ціною нижче ринкової і майже на 1 000 грн на тонні дешевше пропозицій інших постачальників.

Однак вже до кінця березня 2016 року «Центр забезпечення виробництва» УЗ і «Вог» уклали три доповнення до договору і кілька разів підвищували ціну поставок палива. Закон про держзакупівлі дозволяє підвищувати ціну закупівлі, якщо на ринку ціна змінилася на 10%. Але за даними НАБУ, між другим і третім підвищенням ціни закупівлі на ринку не зростали.

«Тому висновок третьої додаткової угоди суперечив інтересам держави, суспільства та вимогам законодавства. В результаті закупівельна ціна дизпалива не тільки втратила свою економічну вигоду, а й перевищила ринковий рівень цін, що призвело до спотворення результатів торгів», – відзначають в НАБУ.

У свою чергу, «Вог Аеро Джет» заперечує ці звинувачення. У коментарі, що надійшов до редакції вже після публікації новини, зазначається, що договір, за підсумками тендерної процедури, на поставку палива між компанією «ВОГ Аеро Джет» і філією «Укрзалізниці» був підписаний в березні 2016 року.

«Понад рік до цього вже давно і повністю виконаному контрактом ні у Замовника, ні у правоохоронних органів не виникало ніяких питань», – йдеться в повідомленні.

У «Вог Аеро Джет» відзначають, що прокурор САП ГПУ по суті підозр НАБУ вказав необгрунтованість документів САП, а також на те, що під час досудового розслідування детективами так і не було отримано достатніх доказів умислу посадових осіб філії «Укрзалізниці» і «Вог Аеро Джет» в скоєнні будь-яких злочинів.

«Далі, в рамках вказаної кримінальної виробництва, детективи НАБУ звернулися до суду з вимогою визнати додаткові контракти (в рамках березневої закупівлі) між ТОВ «ВОГ Аеро Джет» і філією «ЦОП «Укрзалізниці» про перегляд ціни на дизпаливо незаконними. Однак, перегляд цін у бік їх підвищення, здійснювався виключно в рамках чинного законодавства, а саме: не більше, ніж на 10% і на основі об'єктивних факторів збільшення ринкових цін ДП», – йдеться в повідомленні.

Господарський суд Києва 27 липня поточного року виніс рішення, яким визнав додаткові контракти про перегляд цін на паливо незаконними. «Після перегляду цін на паливо в рамках березневих контактів, його вартість для УЗ не змінилася, що знову таки свідчить про необгрунтованість звинувачень НАБУ нібито «в переплаті» або «нанесенні збитків держбюджету», – повідомляють в «Вог Аеро Джет».

Нагадаємо, в цьому році “Укрзалізниця” також підписувала контракт на постачання дизпалива з компанією “Трейд Коммодити” в якому не врахувалося зниження ринкової ціни.

3 березня 2017 року була укладена угода на поставку 50 тис. т дизпалива за ціною 22 287 грн/т. Станом на 6 липня середні оптові ціни склали 21 120 грн/т. Таким чином, при виконанні контракту в поточних цінах залізниця переплатить більше 58 млн грн.

В середині червня 2017 року експерти «Консалтингової групи А-95» звернули увагу керівництва Центру забезпечення виробництва на необхідність термінового перегляду контракту з «Трейд Коммодити» в зв'язку з падінням цін на дизельне паливо. В той момент зниження цін до ринкового рівня дозволило б заощадити державному перевізнику понад 110 млн грн.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті