Дизельний скандал руйнує мрію Bosch стати глобальним технологічним гігантом
Крім заплямованої репутації, компанія може понести також і значні фінансові втрати

Bloomberg досліджує роль компанії Bosch у дизельному скандалі та прогнозує у що виллються компанії судові тяжби із автовиробниками та власниками автомобілів.
Минулого року найбільший в світі постачальник автозапчастин світу з прибутком у розмірі 73 млрд євро, компанія Bosch, значною мірою відповідав за розробку всього: від впорскування пального, анти блокувальних гальм, навігаційних систем до так званих екологічно чистих дизельних технологій.
Такі показники запевнили керівництво, що компанію можна перетворити на глобального технологічного гіганта. В 2016 році Bosch вклали 6,95 млрд євро у дослідження та розробку у сферу інтернету речей. Цього року, як повідомляється, компанія отримала замовлення на виготовлення датчиків руху для нового покоління iPhone. У грудні розпочнеться випуск домашнього робота під назвою Kuri. І в червні Bosch оголосила про будівництво заводу вартістю в 1 млрд євро, який займатиметься виготовленням напівпровідників для безпілотних автомобілів.
А в той час як Bosch стрімко рветься до нових звершень, компанію переслідує її «темне минуле». Компанію звинувачують у постачанні програмного забезпечення, яке роками дозволяло автовиробникам шахраювати із рівнем шкідливих викидів під час проходження екологічних тестів.
Хоча Bosch і погодилась виплатити більше 300 млн доларів, щоб погасити свою долю у скандалі із викидами, її юридичні проблеми ще далекі від вирішення. Тепер керівництву компанії доводиться боротись із позовами авто дилерів США, які прагнуть отримати 4 млрд доларів за співучасть з автоконцерном Volkswagen Group.
Прокури м. Штутгарт в червні оголосили про арешт трьох управляючих Bosch за підозрою, що вони допомогли в реалізації «дизельгейту».
Нагадаємо, прокуратура Штутгарта звинуватила автовиробників Daimler,BMW, VW, Audi I Porsche у створенні злочинного картелю.
У скарзі, поданій до окружного суду США в Сан-Франциско, мова йде про те, що автовиробники з усіх сил намагались відповідати стандартам викидів, допоки Bosch не втрутилась у їх рішення.
Bosch відкидає усі звинувачення. «Відносини між клієнтами та постачальниками засновуються на законах та правилах, ми їх дотримуємось». – повідомив очільник підрозділу рішень для мобільності Bosch Рольф Буландер.
Дизельні технології сприяли долі компанії протягом майже двох десятків років, поки VW не зізнався у шахрайстві.
На разі компанія захищається від позовів VW, Daimler, Fiat Chrysler та GM. «Вона [компанія] є тут спільним ядром, і ми хочемо бачити її взаємодію із усіма автовиробниками», – говорить адвокат Хагенс Берман, який представляє інтереси 1,5 власників автомобілів. – Усім добре відомо, що Bosch суворо контролює свій програмний продукт. Ідея, що вони просто дозволили автовиробникам його змінити є абсурдною».
Дослідники із Німеччини та Каліфорнії детально розібрали схеми та прошивки чіт-програмного забезпечення, і стверджують, що виробник точно знав, що ПЗ буде використане для шахрайства.
Нагадаємо, під час зустрічі представників влади Німеччини та автовиробників, причетних до дизельного скандалу, було знайдено компромісне рішення для відновлення репутації дизельних двигунів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].