У Китаї оголосили війну мережевому маркетингу після смерті студента
Акції Herbalife та ще двох компаній впали, коли китайська влада вирішила пильно вивчити їхню діяльність
Акції американських компаній з мережевого маркетингу Herbalife, NU Skin Enterprises і USANA Health Sciences впали в великому обсязі в понеділок після того, як китайський урядовий регулятор оголосив, що візьметься за пірамідальні схеми, пише Reuters.
Держадміністрація Китаю з промисловості і торгівлі (SAIC) раніше цього дня оголосила на своєму веб-сайті, що вона починає тримісячну кампанію проти найму продавців пірамід. Щоправда, жодна з трьох компаній у звіті не згадується.
Акції Herbalife упали більше ніж на 5% до тримісячного мінімуму в $62,42, Nu Skin показали падіння більш ніж на 7% до $56,01, це найнижчий показник з 31 травня. Акції USANA Health Sciences знизилися на 7,5% до $54,40, що є найнижчим показником із середини квітня. На частку Китаю припадало 11% усіх прибутків Herbalife у ІІ кварталі.
Зазначається, що організатори пірамід наймають все нових учасників, які платять членські внески за право торгувати певною продукцією. Ці внески і є основна стаття доходів піраміди, а зовсім не прибутки від продажу.
В рейдах будуть задіяні китайська поліція і Міністерство освіти, які будуть розслідувати діяльність фірм мережевого маркетингу і методи найму на роботу, особливо ті, які спрямовані на студентів коледжів і безробітних. Діяльність фірм, які скоїли порушення, буде припинена, а посадових осіб притягнуто до відповідальності.
У Herbalife відмовилися від коментарів. Дзвінки в китайські офіси Nu Skin і USANA у вівторок теж залишилися без відповіді.
Нагадаємо, китайський стартап збільшив свою капіталізацію у 40 разів за останні три роки. Після останнього раунду фінансування компанія Toutiao оцінюється у 20 млрд.
Водночас у Китаї влада веде розслідування проти найбільших соцмереж країни за їх невідповідність вимогам цензури – з-поміж іншого видаляється контент, який ображає Комуністичну партію.