У Китаї оголосили війну мережевому маркетингу після смерті студента

У Китаї оголосили війну мережевому маркетингу після смерті студента

Акції Herbalife та ще двох компаній впали, коли китайська влада вирішила пильно вивчити їхню діяльність

Акції американських компаній з мережевого маркетингу Herbalife, NU Skin Enterprises і USANA Health Sciences впали в великому обсязі в понеділок після того, як китайський урядовий регулятор оголосив, що візьметься за пірамідальні схеми, пише Reuters.

Держадміністрація Китаю з промисловості і торгівлі (SAIC) раніше цього дня оголосила на своєму веб-сайті, що вона починає тримісячну кампанію проти найму продавців пірамід. Щоправда, жодна з трьох компаній у звіті не згадується.

Акції Herbalife упали більше ніж на 5% до тримісячного мінімуму в $62,42, Nu Skin показали падіння більш ніж на 7% до $56,01, це найнижчий показник з 31 травня. Акції USANA Health Sciences знизилися на 7,5% до $54,40, що є найнижчим показником із середини квітня. На частку Китаю припадало 11% усіх прибутків Herbalife у ІІ кварталі.

Запровадження суворих заходів було ініційовано владою Китаю внаслідок хвилі обурення, яка прокотилася країною, щодо діяльності фірм мережевого маркетингу. Це сталося після смерті молодого випускника китайського університету, який у пошуках роботи став жертвою пірамідальної схеми.

Зазначається, що організатори пірамід наймають все нових учасників, які платять членські внески за право торгувати певною продукцією. Ці внески і є основна стаття доходів піраміди, а зовсім не прибутки від продажу.

В рейдах будуть задіяні китайська поліція і Міністерство освіти, які будуть розслідувати діяльність фірм мережевого маркетингу і методи найму на роботу, особливо ті, які спрямовані на студентів коледжів і безробітних. Діяльність фірм, які скоїли порушення, буде припинена, а посадових осіб притягнуто до відповідальності.

У Herbalife відмовилися від коментарів. Дзвінки в китайські офіси Nu Skin і USANA у вівторок теж залишилися без відповіді.

Нагадаємо, китайський стартап збільшив свою капіталізацію у 40 разів за останні три роки. Після останнього раунду фінансування компанія Toutiao оцінюється у 20 млрд.

Водночас у Китаї влада веде розслідування проти найбільших соцмереж країни за їх невідповідність вимогам цензури – з-поміж іншого видаляється контент, який ображає Комуністичну партію.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті