«Лемтранс» підтримує дерегуляцію тарифів «Укрзалізниці»
В компанії вважають, що це перший крок до формування конкуренції та рівних умов на ринку залізничних перевезень

Власник парка з 20 700 вантажних залізничних вагонів, приватна транспортно-експедиторська компанія «Лемтранс», висловлює підтримку дерегуляції тарифів «Укрзалізниці».
Компанія прокоментувала Mind скасування відповідної Постанови Кабміну №209 «Про заходи щодо врегулювання ситуації з організацією залізничних вантажних перевезень», яка зобов'язувала регулювати і встановлювати тарифи на всі державні вагони відповідно до Збірника залізничних тарифів.
«Скасування постанови №209 – це перший крок до формування конкуренції та створення рівних умов для всіх учасників ринку залізничних перевезень. До скасування даної постанови вагонний парк «Укрзалізниці» мав цінову перевагу перед приватними компаніями за рахунок жорсткого регулювання залізничного тарифу. Ухвалення даного рішення дозволить «Укрзалізниці» встановити ринкові розцінки на логістичні послуги. Що своєю чергою повинно стимулювати до придбання нових вагонів, щоб бути більш конкурентними, а також локомотивів, оскільки наявний високий показник зносу», – заявив Mind генеральний директор компанії «Лемтранс» Володимир Мезенцев.
Як писав Mind, згідно з зазначеною постановою методика розрахунку вагонної складової була невигідною для залізниці – підсумкова сума за використання її рухомого складу була в 5–6 разів нижче ринкової ціни.
Кабмін скасував власну постанову ще в лютому минулого року. Однак «Укрзалізниці» та Міністерства інфраструктури України знадобився майже рік, щоб привести у відповідність всю необхідну документацію і розробити нову методику розрахунку тарифу.
Нагадаємо: з 19 лютого «Укрзалізниця» змінить методику розрахунку оплати за використання вантажних вагонів. Так, у частині вагонної складової компанія не буде керуватися Збірником залізничних тарифів, а використовуватиме формульний розрахунок, який базується на 4 складових: вартість нового вагона на ринку, вартість ремонтів протягом терміну експлуатації вагона конкретного типу, рентабельність на рівні близько 10% і середня ринкова величина вартості перевезення у вантажних вагонах. Для визначення середньоринкової вартості з березня цього року УЗ планує виставляти частину парку (почнуть з 5%) в системі ProZorro.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].