Захворіло у світі
19,127,091
Померло у світі
715,555
Вилікувалось у світі
11,590,138
Захворіло в Україні
78,261
Померло в Україні
1,852
Вилікувалось в Україні
43,055
«Укрзалізниця»: рух Бескидським тунелем у Карпатах відкрито

«Укрзалізниця»: рух Бескидським тунелем у Карпатах відкрито

Перший потяг, що проїхав новозбудованим Бескидським тунелем, повіз руду до Словаччини

«Укрзалізниця»: рух Бескидським тунелем у Карпатах відкрито
Фото: president.gov.ua

Рух новозбудованого двоколійного Бескидського тунелю, який розташований на межі Львівської та Закарпатської областей і має довжину 1764 м, і в який було інвестовано майже 3 млрд грн, відкрито 24 травня 2018 року, йдеться у повідомленні на сайті ПАТ «Укрзалізниця».

Як зазначається, за командою президента України Петра Порошенка та в. о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євгена Кравцова  залізничниками було розпочато рух по новому двоколійному Бескидському тунелю. Перший потяг, що проїхав новозбудованим тунелем, повіз руду до Словаччини.

За словами Порошенка, від новозбудованого тунелю залежить дуже багато для розвитку економіки країни, адже 60% експортного потоку на залізниці прямує через Бескидський тунель. Саме тому надзвичайно важливо було своєчасно оновити старий аварійний тунель.

«Укрзалізниця»: рух Бескидським тунелем у Карпатах відкрито
Фото: president.gov.ua

«Старий тунель пропускав 40–45 пар поїздів за добу, новий пропускатиме понад 100. Швидкість руху поїздів старим тунелем була 20–40 км/год, новим – 60 км/год. Новий Бескидський тунель є символом співпраці «Укрзалізниці», української влади, Європейського банку реконструкції та розвитку, Європейського інвестиційного банку. Об’єднавши зусилля, ми продемонстрували здатність в умовах агресії, війни реалізовувати масштабні проекти», – сказав у своїй урочистій промові Порошенко і додав, що це найбільший інфраструктурний проект, реалізований в Україні протягом останніх десятиліть.

Водночас, за словами в. о. голови правління «Укрзалізниці», якби перестав функціонувати старий тунель, Україна втратила б принаймні 1,5–2 млрд грн на рік, а також можливість розширювати наш експортний потенціал.

Нагадаємо, що будівництво двоколійного Бескидського тунелю було розпочато в листопаді 2013 року. У жовтні 2016 року будівельники пройшли всі 1764 погонні метри верхнього та нижнього уступів тунелю. А в жовтні 2017-го будівництво та оздоблення тунелю було завершено.

Нова споруда обладнана сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, пристроями автоматизованої системи управління тунельними процесами, засобами автоматичного блокування та зв’язку, пожежної безпеки. У тунелі споруджено 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м з кожного боку по всій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей між старим та новим тунелями споруджено три евакуаційні збійки (переходи).

«Укрзалізниця»: рух Бескидським тунелем у Карпатах відкрито
Фото: president.gov.ua

У ході підготовчих робіт було збудовано під’їзні автомобільні дороги, водозабірні споруди, прокладено зовнішні мережі електропостачання, мережі зв’язку, технологічні мережі, під’їзні колії та ін. Також виконано роботи з монтажу габіонних конструкцій для ліквідації місць розмивів берегів ріки Опір у селі Опорець та ін. Після чого підрозділи ПАТ «Укрзалізниця» перейшли до завершального етапу – облаштування залізничної інфраструктури, переключення її зі старого на новий тунель та проведення пусконалагоджувальних робіт.

Бескидський тунель – другий за довжиною залізничний тунель в Україні. Старий одноколійний тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і до сьогодні був єдиним бар’єрним місцем V Критського міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Трієст – Любляна – Будапешт – Братислава – Ужгород – Львів) та далі на схід, оскільки це єдина одноколійна дільниця на всій його довжині. Загальна протяжність транспортного коридору – 1595 км, у тому числі територією України: 266 км – залізничний; 338,7 км – автодорожний.

Старий тунель практично вичерпав свій експлуатаційний ресурс і вимагав постійної підвищеної уваги працівників залізниці. Найбільша проблема – ґрунтові води, які проникають через його стіни. Взимку волога перетворюється на лід, що загрожує безпеці руху поїздів. Через це залізничники змушені були колоти кригу й вивозити її за межі тунелю. Саме із цієї причини на ділянці постійно обмежувалася швидкість руху поїздів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті