facebook.com
mind
Система електронних аукціонів ProZorro навела топ-5 порад для ефективних закупівель
Спецпроект
Трансформації бізнесу

Система електронних аукціонів ProZorro навела топ-5 порад для ефективних закупівель

Для повноцінного охоплення аудиторії лише оголошення на сайті про закупівлю недостатньо

Система електронних аукціонів ProZorro навела топ-5 порад для ефективних закупівель
Фото: loda.gov.ua

Ефективність закупівель на ProZorro залежить не тільки від розміщення тендерного оголошення на сайті електронного майданчика, а й від забезпечення охоплення аудиторії, підвищення конкуренції, відкритої комунікації із бізнесом, максимальної прозорості, а також планування закупівель, йдеться у повідомленні на сайті аукціону.

«Оголошення на сайті про закупівлю недостатньо. Для збільшення конкуренції потрібно активно працювати з ринком. Складіть список потенційних постачальників (в цьому допоможуть ресурси: bi.prozorro.org та prozorro.gov.ua). Зробіть електронну розсилку по вашій базі. Зателефонуйте лідерам ринку. Розмістіть відкрите оголошення про тендер у соціальних мережах, ЗМІ. Продемонструйте бізнесу свою відкритість», – зазначає прес-служба аукціону.

Так, підвищення конкуренції – це, в першу чергу, задача замовника, а не системи. «Тому працюйте у цьому напрямку. Відкритість та бажання прислухатися до бізнесу – гарний стимул взяти участь у вашому тендері», – підкреслюють на ProZorro.

Водночас, від відкритої комунікації замовників з бізнесом виграють обидві сторони. Так, замовники можуть якісніше оцінити ринок, сформувати очікувану вартість та швидше підготувати необхідну тендерну документацію. «Бізнес же отримує нагоду бути почутим, розповісти про специфіку роботи та умови, на яких він буде готовий співпрацювати», – йдеться у повідомленні.

Також на ProZorro закликають не боятися зустрічей з бізнесом до проведення тендеру.

«Варто лише подбати про максимальну прозорість цього процесу: розмістити відкрите оголошення та запросити всіх, хто бажає взяти участь у заході; розкрити питання, які будуть обговорюватися; надати потенційним учасникам примірну документацію для підготовки запитань. Про результати зустрічі розповісти на сайті та на сторінці компанії у соцмережах», – радять експерти електронного майданчика.

Також одним з важливих факторів вдалого проведення закупівлі є завчасне планування кожної закупівлі.
«Від складнощів у тендерному процесі ніхто не застрахований. Несумлінний постачальник, скарги в Антимонопольний комітет, позови до суду – все це затягує терміни закупівлі. В результаті – додаткові витрати, зниження темпів діяльності підприємства, дезорганізація працівників. І відповідальність за все це лежить на організаторі закупівлі. Ось чому так важливо кожну закупівлю планувати заздалегідь», – резюмує прес-служба.

Згідно з Законом України «Про публічні закупівлі» портал ProZorro є відкритим ресурсом, який пропонує доступ до всієї інформації з центральної бази даних про електронні тендерні торги, що були оголошені з 31 липня 2016 року.

Нагадаємо, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ) зареєструвало державне підприємство «Прозорро Продажі» (ProZorro.Продажі), ключовими напрямками якого будуть продажі активів збанкрутілих банків, активів державних і комунальних підприємств, мала приватизація, і яке буде підпорядковуватись МЕРТ.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті