Державіаслужба: пасажири затриманих рейсів можуть звертатись за відшкодуванням витрат до авіакомпанії та до суду

Державіаслужба: пасажири затриманих рейсів можуть звертатись за відшкодуванням витрат до авіакомпанії та до суду

Сума претензій має бути доведена заінтересованою особою

Державіаслужба: пасажири затриманих рейсів можуть звертатись за відшкодуванням витрат до авіакомпанії та до суду
Фото: dtp.kiev.ua

Компенсація витрат пасажирів, які виникли через скасування/затримку авіарейсів і у разі ненадання перевізником належного обслуговування, здійснюється шляхом направлення до перевізника претензії або подачі позову до суду, але законодавство України не передбачає компенсацію за затримку рейса.

Про це повідомила Державна авіаційна служба у відповідь на запит журналіста Mind, із посиланням на Правила Повітряних перевезень і багажу, затверджених наказом Міністерства інфраструктури від 30 листопада 2012 року №735 (Правила), згідно з якими перевізник має право затримати або скасувати рейс.

Як зазначається, сума претензій має бути доведена заінтересованою особою.

«Слід зазначити, що за рішенням суду перевізник може виплатити компенсацію за шкоду заподіяну внаслідок затримки в перевезенні, яка обмежується сумою 4694 СПЗ (станом на день надання відповіді (11 липня – Mind) сума зазначена в СПЗ відповідає 173 612, 28 грн)», – йдеться у відповіді Державіаслужби.

Крім того, регулятор наголошує, що пасажир також може вимагати відшкодування завданої моральної шкоди, яка здійснюється за рішенням суду.

Водночас, за інформацією регулятора, згідно з Правилами перевізник, який відмовляє в перевезенні, скасовує рейс, або рейс затримується щонайменше не 2 години, має надати кожному пасажиру, якого це стосується, письмове повідомлення, в якому викладено правила надання пасажирам компенсації та допомоги.

Як зазначається, у разі затримки рейса понад 5 годин, пасажирам має бути запропоновано відшкодування вартості перевезення впродовж 7 днів, яке має бути виплачене готівкою, електронним банківським переказом, банківським дорученням або банківським чеком чи, за наявності засвідченої у письмовій формі згоди пасажира, у вигляді дорожніх чеків та/або інших послуг повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано. Водночас, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також забезпечити за потреби зворотній рейс у початковий пункт відправлення за першої можливості. Крім того, перевізник може запропонувати зміну маршруту, яка повинна здійснюватись за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення – за першої можливості або до кінцевого пункту – у пізніший час за бажанням пасажира та за умови наявності вільних місць.

У разі затримки рейсу понад 2 години для рейсів дальністю до 1500 км, 3 години – від 1500 до 3500 км та 4 години – від 3500 км і більше, перевізник повинен надати пасажирам за встановленими ним нормами харчування та прохолодні напої і можливість здійснити 2 безкоштовні дзвінка або відправити повідомлення електронною поштою, якщо для цього є технічні умови.

«Також, якщо виконання затриманого рейсу відкладається на наступний день за днем його виконання, передбаченим розкладом і зазначеним у квитку, перевізник повинен надати пасажиру номери у готелі, харчування та забезпечити трансфер на маршрут аеропорт-готель аеропорт», – пояснюють у Державіаслужбі.

Детальні права пасажирів наведено на сайті відомства.

Спеціальні права запозичення (СПЗ) застосовуються як платіжний засіб – міжнародний резервний актив, створений МВФ у вигляді «кошика» з 5 валют, склад яких переглядається кожні 5 років. Вартість спеціальних прав запозичення визначається щоденно.

Згідно з ними, за шкоду, заподіяну внаслідок затримки під час перевезення пасажирів відшкодовується сума, еквівалентна 4694 СПЗ за офіційним обмінним курсом НБУ.

Нагадаємо, наприкінці червня та на початку липня 2018 року були зафіксовані значні затримки рейсів, зокрема з аеропорту Київ.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло