Через нестачу локомотивів УЗ металургійна галузь втрачає сотні мільйонів валютної виручки

Через нестачу локомотивів УЗ металургійна галузь втрачає сотні мільйонів валютної виручки

Представники металургійної, цементної та енергетичної галузей звернулися з листами до прем'єра, віце-прем’єра та міністра інфраструктури у зв'язку з цим

Через нестачу локомотивів УЗ металургійна галузь втрачає сотні мільйонів валютної виручки
Фото Shutterstock

Найбільші виробники чавуну в Україні за травень-червень втратили близько $85 млн валютної виручки, оскільки не змогли переправити 1 220 тонн продукції, повідомляє ЦТС.

Представники «Федерації металургів України», «Укрметаллургіпрому», Української асоціації виробників феросплавів, асоціацій «Укрцемент», «Першої енергетичної асоціації України» скаржаться, що простої тисяч вагонів спричиняють неможливість виконати експортні контракти в повному обсязі, а держава втрачає валютну виручку.

Основною причиною масових пропусків, на думку представників асоціацій, є дефіцит локомотивної тяги. Так, станом на 3 липня в мережі «Укрзалізниці» в напрямку західних кордонів простоювало 11420 піввагонів при нормі 6500 піввагонів; 2000 вагонів залишалися без руху більше трьох діб.

За різними оцінками, на сьогодні УЗ не вистачає 100-150 локомотивів (електромонтерів і тепловозів).

Окрім шкоди експортерам чавуну, страждають і представники інших галузей. Зокрема, через низьку пропускну здатність гілки Комиш-Зоря – Волноваха меткомбінати Маріуполя в червні не  випустили 37 000 тонн металопродукції, що спричинило зменшення валютних надходжень в обсязі $15 млн.

У листі до прем'єра також в черговий раз нагадали, що простої вагонів ставлять під загрозу стабільність роботи енергосистеми країни. Наприклад, Бурштинська ТЕС щодоби отримує замість 18 000 тонн вугілля, тільки 10 000 тонн.

Водночас, на ринку залізничних перевезень є багато пропозицій від приватних компаній-експедиторів, що пропонують послуги з просування вагонів по магістралях УЗ, гарантуючи їх доставку в строки, визначені Правилами перевезення вантажів. І поки такі компанії виконують свої зобов'язання, вагони інших – простоюють.

Також звертається увага на пряму та опосередкований ріст ж / д тарифів.

Представники пропонують розробити план збільшення локомотивної тяги; забезпечити публічне інформування на щотижневій основі бізнесу та галузевих асоціацій про реалізацію плану. Тимчасово ввести короткострокові обмеження на перевезення транзитних вантажів у напрямку західних пограничних переходів. Окрім того, пропонується не переглядати розмір вантажних тарифів до поліпшення ситуації.

Нагадаємо: філії УЗ зможуть орендувати приватні локомотиви

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті