США підтримує Росію в СОТ у справі щодо українського транзиту
Обидві країни вважають, що СОТ не уповноважена розглядати справи, які пов’язані із питаннями національної безпеки

Адміністрація Дональда Трампа підтримала російську позицію у справі щодо українського транзиту, яку розглядає СОТ. Про це повідомляє Politico.
Йдеться про транзитні обмеження, які Москва ввела проти Києва в січні 2016 року, які фактично відрізали українських експортерів від основних ринків в Центральній Азії та на Кавказі. Цей крок було здійснено на фоні триваючого конфлікту між двома країнами, який розпочався після анексії українського Криму РФ у березні 2014 року та війни на Донбасі, яка триває вже п’ятий рік.
Незважаючи на те, що США підтримають Україну в територіальному конфлікті, США та РФ стверджують, що СОТ не має права вирішувати справу щодо транзитних обмежень.
Це пояснюється тим, що Москва заявляє, що ввела свої обмеження як захід національної безпеки у відповідності до статті 21 Спільної угоди про мита та торгівлю, яка дозволяє членам застосовувати заходи, які порушують їх зобов’язання перед СОТ, в цілях національної безпеки.
Уряд США стверджує, що «суперечка, пов’язана із безпекою, носить політичний характер і тому виходить за рамки авторитету та компетенції СОТ для оцінки».
Цей самий аргумент адміністрація Трампа використовує, щоб виправдати свої мита на сталь та алюміній. Як Вашингтон, так і Москва наполягають на тому, що претензії за статтею 21 «не підлягають судовому розгляду» – це значить, що СОТ не може виносити рішення щодо суперечок, які стосуються питань національної безпеки.
Деякі інші члени СОТ, такі як Канада, вважають, що країнам, принаймні, варто вимагати пояснень, чому вони посилаються на статтю 21. Однак РФ та США із цим не згодні, оскільки країна самостійно вирішує питання національної безпеки та не повинна пояснювати свої рішення іншим членам.
«У тексті статті 21 немає вимоги, щоб учасник вказував причини або події, які вважає загрозою для національної безпеки. Замість цього текст статті передбачає, що член «розглядає» дії, необхідні для захисту його основних безпекових інтересів під час війни або іншої надзвичайної ситуації в міжнародних відносинах», – йдеться в юридичному документі по справі.
Нагадаємо: Україна програла в СОТ суперечку з РФ щодо залізничних вагонів. Експерти аргументували це тим, що оскільки в Україні у 2014–2016 йшла війна, російська сторона не могла надіслати своїх експертів для перевірки якості.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].