Скарги працюють: сторони мають домовитись про прозорі умови перевірки суден у морпортах України
Протягом двох тижнів мають бути сформовані пропозиції у вирішенні проблемних питань у портах

Процедура екологічного та радіологічного контролю суден у портах України найближчим часом має стати більш прозорою і зрозумілою, повідомляє ЦТС із посиланням на інформацію Адміністрації морських портів України (АМПУ).
Як зазначається, про це домовилися експерти Міністерства інфраструктури, Міністерства екології та природних ресурсів України, АМПУ та провідних українських та міжнародних компаній на майданчику Американської торгової палати.
Учасники переговорів домовилися, що в найближчі два тижні представники АМПУ, бізнесу та профільних міністерств розглянуть і вироблять спільні пропозиції щодо ряду проблемних питань, які викликають останнім часом занепокоєність з боку портових операторів, судновласників та інших учасників ринку.
«Ми є основним водокористувачем акваторії портів та несемо реальну відповідальність за її стан. Одночасно з цим саме АМПУ відповідає за обсяги перевалки вантажів і залучення інвесторів у порти країни. Тому я наполягаю на тому, що вантажі і судна повинні мати відповідний рівень сервісу в наших портах, а питання екології повинні вирішуватися без створення проблем бізнесу», – зазначив в. о. глави АМПУ Райвис Вецкаганс, додавши, що, на його думку, оптимальним рішенням існуючих проблем між бізнесом і екологами буде проведення спільних перевірок за участю як представників інспекції, так і АМПУ.
Так, пропонується розмежувати відповідальність за порушення природоохоронного законодавства між судновласниками і вантажовідправниками, врегулювати процедуру проставлення штампів радіологічного контролю, щоб позначки, які забороняють ввезення/вивезення вантажів, використовувалися тільки в разі виявлення порушення радіологічних норм.
Також найближчим часом буде затверджений Порядок взаємодії під час проведення перевірок суден між представниками АМПУ і Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря. «Ми володіємо максимальним обсягом інформації і технічних засобів для виявлення, аналізу причин і ліквідації наслідків забруднень води. Для цього ми регулярно моніторимо стан акваторій і ліквідуємо забруднення за допомогою спеціальних суден, у тому числі за рахунок санітарного збору, який платить бізнес. Інформація про всі випадки забруднення постійно передається в екологічну інспекцію», – додав Вецкаганс.
Крім того, у рамках тристоронньої робочої групи буде доопрацьована нормативна база, що регулює проведення та взяття проб ізольованого баласту, для виявлення реальних причин можливого забруднення вод акваторії українських портів.
Раніше повідомлялося, що втрати від незаконних перевірок екологами судів у портах України сягають $200 млн на рік. Так, через такі фінансові втрати голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов пропонував ліквідувати Держекоінспекцію Північно-Західного регіону Чорного моря.
Крім того, висловив стурбованість ситуацією і комітет з логістики Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].