«Укрзалізниця» нарахувала 1,4 млрд грн боргів місцевих органів влади за перевезення пільговиків

«Укрзалізниця» нарахувала 1,4 млрд грн боргів місцевих органів влади за перевезення пільговиків

Борги накопичились за останні 5 років, при тому, що вартість проїзду в приміських електричках затверджують місцеві громади

«Укрзалізниця» нарахувала 1,4 млрд грн боргів місцевих органів влади за перевезення пільговиків
Фото: УНІАН

Місцеві органи влади за останні 5 років недокомпенсували «Укрзалізниці» 1,4 млрд грн за перевезення пільгових категорій населення, йдеться у повідомленні на сайті держперевізника.

Про це повідомив голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов і додав, що за ці кошти перевізник міг би придбати 3 нові електропоїзди або 7 дизель-потягів.

Всього упродовж 2014-2018 років «Укрзалізниця» перевезла в приміському сполученні пільговиків на 1,9 млрд грн, а компенсовано компанії було тільки 25% – 502 млн грн. Зокрема, лише минулоріч «Укрзалізниця» перевезла в приміському сполученні пільговиків на 389 млн грн, а компенсовано лише 88,6 млн грн – близько 20%.

За словами Кравцова, через низькі тарифи на перевезення пасажирів та відмову місцевих бюджетів від компенсації збитків «Укрзалізниця» зазнає колосальних втрат та не має змоги оновлювати цей сектор перевезень.

«У питанні оновлення приміського рухомого складу нам необхідна тісна співпраця з місцевими органами влади. Півроку тому Європейський інвестиційний банк погодився інвестувати в ці перевезення. Було сформовано попередній проект, але на рівні місцевих органів влади він не знайшов підтримки, хоча саме вони є основними вигодонабувачами від приміських залізничних перевезень. На сьогодні щодо цього проекту ми маємо лише попереднє погодження від Дніпра і Запоріжжя», – зазначив він.

Також він додав, що «Укрзалізниця» готова до різних форм співпраці з органами місцевої влади. «Наразі ведуться переговори з ЄІБ щодо виділення 100-200 млн євро на оновлення приміського рухомого складу. Наприклад, придбані за ці кошти електрички ми готові взяти в операційне управління. Але на місцях немає жодної зацікавленості в цьому. До речі, саме місцеві громади затверджують вартість проїзду в приміському залізничному транспорті. Тому якщо у них є зацікавленість, щоб ці перевезення були якісними, то необхідно діяти», – наголосив він.

Як зазначається, відповідно до статті 9 Закону України «Про залізничний транспорт» з метою захисту інтересів окремих категорій громадян для пасажирських перевезень, у тому числі приміських, можуть передбачатися пільгові тарифи. Витрати залізничного транспорту загального користування від їх використання відшкодовуються за рахунок державного або місцевих бюджетів залежно від того, яким органом прийнято рішення щодо введення відповідних пільг. Повноваження стосовно виділення коштів на відшкодування втрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян делеговано органам місцевого самоврядування.

Нагадаємо: «Укрзалізниця» минулого року планувала запустити нові човникові електрички до Боярки і Вишневого, а згодом – у Фастівському напрямку.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті