Злиття двох найбільших верфей Hyundai і Daewoo може змінити глобальне судноплавство

Злиття двох найбільших верфей Hyundai і Daewoo може змінити глобальне судноплавство

Створення настільки великої компанії може привести до зниження конкуренції в галузі, зростання вартості будівництва флоту і скорочення продуктової лінійки судів

Злиття двох найбільших верфей Hyundai і Daewoo може змінити глобальне судноплавство
Фото: Hyundai

Злиття суднобудівних корпорацій Hyundai Heavy Industries Group (HHI) і Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co (DSME) призведе до появи на ринку компанії з часткою понад 20%, пише ЦТС із посиланням на The Wall Street Journal. 

Частка об'єднаних південнокорейських верфей на ринку будівництва нових суден для перевезення зрідженого природного газу (ЗПГ) може перевищити половину портфеля замовлень на ЗПГ-газовози, це змінить ринок морського транспортування енергоносіїв.

Об'єднання також може надати нову форму індустріальному сектору морських перевезень і змінити основу глобального судноплавства.

«Якщо тобі потрібен ЗПГ-газовоз – ти йдеш на DSME або HHI», – повідомив WSJ грецький судновласник, в управлінні якого знаходиться близько 20 газовозів. «ЗПГ стане ключовим паливом протягом наступного десятиліття, і корейські верфі стануть найбільшими бенефіціарами розвитку цього ринку», – вважає він.

За даними Bloomberg New Energy Finance, на тлі збільшення попиту Японії, Китаю, Кореї та Індії, починаючи з 2000 року морські ЗПГ перевезення зросли в 3 рази – до 308 млн тонн торік. У разі реалізації заявлених проектів до 2030 року обсяг ЗПГ-перевезень може зрости ще на 170 млн т.

Великі судновласники настільки впевнені в майбутньому попиті на ЗПГ, що оформляють «спекулятивні» угоди на покупку газовозів, замість укладання довгострокових контрактів з найбільшими енергетичними компаніями, як вони зазвичай це роблять.

Інший співрозмовник WSJ звертає увагу на те, що в минулому грецькі судновласники зробили ставку на нафтотанкери – і ця стратегія принесла свої плоди. Зараз же вони ставлять на ЗПГ-газовози, а як показує історія, грецькі судновласники досить гарно прогнозують ринок.

Конкурентам буде важко змагатися з об'єднаними корейськими верфями. «Китайські чиновники ненавидять угоду, але не зможуть її зупинити», – вважають експерти WSJ з регулювання морського ринку судноплавства.

Видання зазначає, що Пекін перебуває під тиском угоди по злиттю суднобудівних корпорацій China State Shipbuilding Corp. (CSSC) і China Shipbuilding Industry Corp. (CSIC), для завершення якої потрібен час. Китайські верфі мають складну структуру власників, крім того їм буде непросто скорочувати витрати з урахуванням фактора збереження робочих місць в умовах уповільнення темпів зростання китайської економіки.

Злиття HHI і DSME може негативно вплинути на світовий ринок суднобудування. Поява на ньому мега-компанії призведе до зниження конкуренції в галузі, зростання вартості будівництва нового флоту і скорочення продуктової лінійки судів, вважають експерти.

У лютому стало відомо, що дві південнокорейські суднобудівних корпорації задумалися про злиття. З такою ініціативою Hyundai Heavy звернулася до Корейського банку розвитку, якому належать 55,7% акцій Daewoo Shipbuilding після надання компанії державної підтримки в 2017 році. Представники банку підтвердили факт переговорів. Сума операції може становити 2,1 трлн вон (майже $2 млрд).

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло