Чому в керівництвах компаній продовжує процвітати гендерна нерівність – дослідження
Виявилось, що загалом жінки займають лише 18% топ-посад

Компанія IBM разом з Oxford Economics опитала понад 2000 топ-керівників та експертів (порівну чоловіків та жінок) під час дослідження «Women, Leadership, and the Priority Paradox», щоб краще зрозуміти, чому в керівництвах компаній і досі існує високий рівень гендерної нерівності та що можна зробити, щоб вирішити це питання.
Згідно з отриманими даними, покращення позицій жінок не є пріоритетом для 79% бізнес-лідерів у всьому світі, і за такого показника для досягнення гендерної рівності треба буде 54 роки.
Дослідження IBM показало, що жінки займають лише 18% топ-посад.
І на це є три основні причини:
- Організації не користуються перевагами збалансованого в гендерному відношенні керівного складу: 79% респондентів відзначили, що просування більшого числа жінок на керівні посади не є формальним пріоритетом для їх організацій. Водночас є достатньо свідчень кореляції гендерної рівності в корпораціях і їх конкурентоспроможності або фінансових показників.
- Чоловіки, що представляють переважну більшість старших керівників у всьому світі, недооцінюють масштаби гендерних упереджень на робочому місці. Так, 65% керівників-чоловіків повідомили про те, що з такою ж вірогідністю їх підвищили б до рівня топ-керівників, якби вони були жінками – незважаючи на невелику кількість жінок, які наразі займають ці посади.
- Небагато організацій демонструють причетність до цього питання або усвідомлюють ступінь його важливості. Більшість керується принципом невтручання.
Втім, результати дослідження виявили низку організацій-«першопрохідців», які відрізняються своєю прихильністю до досягнення гендерної рівності в керівних рядах. Зазначається, що такі компанії склали 12% від загальної вибірки.
- «Першопрохідці» серйозно ставляться до гендерної рівності. Всі вони визначають просування жінок на керівні посади як офіційний пріоритет бізнесу.
- Вони вмотивовані перспективою поліпшення фінансових показників. Усі «першопрохідці» підтримують ідею про те, що гендерно-інклюзивні організації більш успішні у фінансовому відношенні, тоді як тільки 38% інших організацій згодні з цим.
- Вони визнають свою відповідальність за прийняття заходів. Усі «першопрохідці» згодні з тим, що організаціям необхідно продовжувати вносити зміни у свої бізнес-стратегії для досягнення гендерної рівності на робочому місці.
Хоча сучасне суспільство претендує на звання високорозвинутого, у ньому донині залишаються певні проблеми та стереотипи родом ледь не із Середньовіччя. Один із них – роль та можливості жінки, особливо порівняно із чоловіком. Сотні феміністичних рухів у більшості країн світу борються з різноманітними проявами гендерної дискримінації. А тисячі успішних жінок намагаються своїм прикладом довести, що «слабка стать» – це далеке від правди визначення. Більше про те, чи приводить це до бажаного ефекту, можна прочитати в матеріалі Mind «Жінки в бізнесі: як світ бореться за гендерну рівність».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].