«Укрзалізниця» закрила спеціальний інвестрахунок на 8 млрд грн від індексації тарифів на вантажоперевезення
Ринок може сам обрати цільове використання коштів від чергової індексації тарифів у 2019 році

«Укрзалізниця» закрила спеціальний інвестрахунок від індексації тарифів, на який отримала з моменту його відкриття у 2017 році 8 млрд грн. Вона витратила їх у повному обсязі на капітальні інвестиції і готова відкрити новий – після індексації вантажних тарифів у 2019 році.
Про це йдеться у повідомленні на сайті офіційного вісника УЗ «Магістраль» із посиланням на слова директора з економіки і фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
«Механізм спецінвестрахунку показав себе в дії. Ми готові до різних пропозицій: можемо звузити напрямки використання надходжень, наприклад, спрямувати ці кошти лише на тягу. Тобто ринок може сам обрати цільове використання коштів від чергової індексації тарифів на вантажоперевезення. Оскільки рік уже розпочався, а індексація – ще ні, то за прогнозами вдасться отримати від неї не більше 5 млрд грн. Куди їх використовувати серед маси варіантів? Тут ми готові до діалогу з ринком», – зазначив Рязанцев.
За весь період дії спецрахунку, який за домовленістю з учасниками ринку відкрила «Укрзалізниця», компанія спрямовувала кошти на придбання матеріалів для виготовлення, модернізації та капремонту вантажних вагонів, модернізацію та капремонт тягового рухомого складу, модернізацію верхньої будови колії та на локомотиви GE.
У той же час, як пояснив Рязанцев, усі компоненти собівартості перевезень вантажів залізницею зросли в ціні більш ніж на 15%. «Таким чином, коштів від індексації, що діє з листопада 2017 року, вже недостатньо не те що на інвестиції, а навіть на придбання продукції за цінами, які встановили виробники, на пальне, метал, електроенергію, а також на зарплату. Відповідно, кошти від індексації, за які ми купували основні засоби, здійснювали капітальні інвестиції, вичерпалися», – пояснив Рязанцев закриття спеціального інвестрахунку.
Як зазначають у держкомпанії, загалом за цей період «Укрзалізниця» інвестувала в оновлення основних фондів у 2,5 раза більше, ніж було на спецінвестрахунку, – понад 20 млрд грн.
Нагадаємо: АТ «Укрзалізниця» планує в березні 2019 року провести міжнародні конкурсні торги для закупівлі вагонів на загальну суму $150 млн в рамках спільного з Європейським банком реконструкції та розвитку проекту з оновлення рухомого складу.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.