Будапешт переходить на велосипеди: в місті відкрилося 128 велостанцій проекту Bubi
Сьогодні в місті створено 300 кілометрів велодоріжок і велостанції через кожні півкілометра

Міська влада Будапешту, столиці Угорщини, вирішила посилено розвивати велоінфраструктуру. Проект Bubi передбачає створення по місту велосипедних станцій, де можна брати велосипед напрокат, більше того – перші 30 хвилин поїздки на ньому безкоштовні, розповідає Euronews.
Зараз в розпорядженні жителів і гостей міста – 128 велостанцій і понад півтори тисячі зелених велосипедів, які стали фірмовим знаком міста. З часом планується довести кількість станцій до 225-ти.
Всі велосипеди виготовлені в Угорщині, вони надійно захищені від злому. Річний абонемент на користування зеленими Bubi обійдеться жителям Будапешта в 60 євро.
Міська влада почала розвивати проект Bubi в 2014 році. Його вартість – 3,3 млн євро, з яких майже 3 млн профінансовано по лінії Євросоюзу.

З 2014 року в рамках системи Bubi здійснено понад 2,5 мільйона поїздок, а загалом у Будапешті станом на сьогодні прокладено 300 км велодоріжок.
«Ми намагається розташувати велостанції з урахуванням найпопулярніших маршрутів, хочемо, щоб станцій було більше, щоб велосипед можна було взяти напрокат або залишити через кожні півкілометра. Це оптимальна відстань, за нашими розрахунками», – каже Балаж Бот, директор з маркетингу групи BKK Budapest.
Елізабет Грабов, журналіст і велолюбителька, вважає, що зелені Bubi змінюють менталітет жителів міста.
«Ті, хто живе на околиці, звичайно, їздять громадським транспортом, але в місті Bubi – чудовий вибір. Вам не потрібно думати, де залишити велосипед, як його убезпечити. Все передбачено. І це дуже зручно, на мій погляд. Велосипеди Bubi дуже захоплюють. Думаю, що їх поява змінює філософію, менталітет, люди намагаються рідше користуватися автомобілями», – каже вона.
«Сьогодні в Будапешті сформована справжня велоспільнота. Вона, серед іншого, пропонує реалізацію таких проектів, як вторинна переробка сміття. Ми організуємо велопробіги на різну тематику. Можна говорити про формування в місті справжньої велокультури. Цьому дуже допомагає розвиток мережі велодоріжок. Їх поява уздовж шосе дисциплінує водіїв, вони стали відповідальнішими, звертають увагу на те, що на дорозі вони не одні», – зазначає Елізабет Грабов.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].