Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн

Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн

Найбільші статті витрат у другому турі склали - реклама на телебаченні, поширення агітматеріалів і мітинги, зовнішня реклама

Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн
Володимир Зеленський
Фото УНІАН

Вартість передвиборчої кампанії лідера президентської гонки, Володимира Зеленського, склала 156 млн грн, з яких 105 млн грн було зібрано до першого туру, 51 млн грн – до другого, передає Ліга із посиланням на дані звітів виборчих фондів кандидатів у президенти України оприлюднені Центрвиборчкомом.

Перемога Зеленському, в першому турі (він набрав 30,24%), офіційно коштувала 105 млн грн. Це був шостий за розміром виборчий фонд, найбільший був у Петра Порошенка – 416 млн грн. Зеленський і його команда дуже ефективно провели кампанію: кожен голос «За» обійшовся їм всього в 16,5 грн. Для порівняння, Порошенко витратив на кожен бюлетень підтримки 137,3 грн, а самий неефективним кандидатом виявився Сергій Тарута – 5 162,2 грн.

Згідно фінального звіту ЦВК, гроші до першого туру давали: три юрособи (сумарно 7,1 млн грн), сам Зеленський (11,6 млн грн), партія «Слуга народу» (15,7 млн грн) і 208 фізичних осіб (70,7 млн грн). Тоді журналіст і співзасновник ГО Наші гроші Юрій Ніколов знайшов серед донорів людей з оточення колишнього глави Адміністрації президента Сергія Льовочкіна і його зама Андрія Портнова, а також бізнесмена Павла Фукса.

Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн
Перелік найбільших завкладом донорів кампанії Зеленського до першого туру
Фото: Liga

До другого туру Зеленський залучив ще 51,2 млн грн, з яких  97% коштів внесла партія, решту 1,5 млн грн – дев'ять фізичних осіб. Серед донорів Зеленського немає відомих людей. До того ж шістьом з них повернули гроші як невитрачені.

Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн
Перелік найбільших за вкладом донорів кампанії Зеленського до другого туру
Фото: Liga

Як зазначає видання, за час підготовки до другого туру голосування, штаб Зеленського витратив на 6 млн грн більше, ніж залучив – 57 млн проти 51 млн. Цю частину грошей взяли з невитрачених грошей в першому турі.

Найбільша стаття витрат, під час підготовки до другого туру – оплата реклами на телебаченні (75%). Ще 10% – поширення агітматеріалів і проведення мітингів, а 9% – зовнішня реклама.

Головний бенефіціар витрат, протягом трьох тижнів, до другого туру, телеканал Україна, отримав 16,6 млн грн. На другому місці ТОВ «Концепт медіа» – компанія, яка займалася розміщенням реклами, отримала 5,4 млн грн. Трохи менше заробив телеканал 1+1 (5,38 млн грн).

За оренду Олімпійського стадіону, на якому проходили дебати кандидатів, штаб Зеленського заплатив 1,7 млн грн.

Сумарно, за всю кампанію, виборчий штаб офіційно витратив 156,4 млн грн. 80% всіх грошей отримали 10 компаній. На першому місці – вищезгадана «Концепт медіа», що займається розміщенням зовнішньої рекламою (22,5 млн грн). Друге місце займає телеканал ICTV (19 млн грн), а третє – телеканал СТБ (17,1 млн грн).

Як писав Mind, напередодні другого туру Національне агентство з питань запобігання корупції проаналізувало проміжні фінансові звіти про надходження та використання коштів виборчих фондів кандидатів на пост президента України – Петра Порошенка і Володимира Зеленського. Так, за даними НАЗК, Порошенко за тиждень витратив на агітацію 97 млн ​​грн, Зеленський – 50 млн грн.

Нагадаємо: перед першим туром виборів Зеленський заявляв, що його передвиборча кампанія коштувала 70 млн грн – його власні гроші, гроші його партії та друзів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті