Передвиборча кампанія Зеленського коштувала 156 млн грн
Найбільші статті витрат у другому турі склали - реклама на телебаченні, поширення агітматеріалів і мітинги, зовнішня реклама

Вартість передвиборчої кампанії лідера президентської гонки, Володимира Зеленського, склала 156 млн грн, з яких 105 млн грн було зібрано до першого туру, 51 млн грн – до другого, передає Ліга із посиланням на дані звітів виборчих фондів кандидатів у президенти України оприлюднені Центрвиборчкомом.
Перемога Зеленському, в першому турі (він набрав 30,24%), офіційно коштувала 105 млн грн. Це був шостий за розміром виборчий фонд, найбільший був у Петра Порошенка – 416 млн грн. Зеленський і його команда дуже ефективно провели кампанію: кожен голос «За» обійшовся їм всього в 16,5 грн. Для порівняння, Порошенко витратив на кожен бюлетень підтримки 137,3 грн, а самий неефективним кандидатом виявився Сергій Тарута – 5 162,2 грн.
Згідно фінального звіту ЦВК, гроші до першого туру давали: три юрособи (сумарно 7,1 млн грн), сам Зеленський (11,6 млн грн), партія «Слуга народу» (15,7 млн грн) і 208 фізичних осіб (70,7 млн грн). Тоді журналіст і співзасновник ГО Наші гроші Юрій Ніколов знайшов серед донорів людей з оточення колишнього глави Адміністрації президента Сергія Льовочкіна і його зама Андрія Портнова, а також бізнесмена Павла Фукса.

Перелік найбільших завкладом донорів кампанії Зеленського до першого туру
До другого туру Зеленський залучив ще 51,2 млн грн, з яких 97% коштів внесла партія, решту 1,5 млн грн – дев'ять фізичних осіб. Серед донорів Зеленського немає відомих людей. До того ж шістьом з них повернули гроші як невитрачені.

Перелік найбільших за вкладом донорів кампанії Зеленського до другого туру
Як зазначає видання, за час підготовки до другого туру голосування, штаб Зеленського витратив на 6 млн грн більше, ніж залучив – 57 млн проти 51 млн. Цю частину грошей взяли з невитрачених грошей в першому турі.
Найбільша стаття витрат, під час підготовки до другого туру – оплата реклами на телебаченні (75%). Ще 10% – поширення агітматеріалів і проведення мітингів, а 9% – зовнішня реклама.
Головний бенефіціар витрат, протягом трьох тижнів, до другого туру, телеканал Україна, отримав 16,6 млн грн. На другому місці ТОВ «Концепт медіа» – компанія, яка займалася розміщенням реклами, отримала 5,4 млн грн. Трохи менше заробив телеканал 1+1 (5,38 млн грн).
За оренду Олімпійського стадіону, на якому проходили дебати кандидатів, штаб Зеленського заплатив 1,7 млн грн.
Сумарно, за всю кампанію, виборчий штаб офіційно витратив 156,4 млн грн. 80% всіх грошей отримали 10 компаній. На першому місці – вищезгадана «Концепт медіа», що займається розміщенням зовнішньої рекламою (22,5 млн грн). Друге місце займає телеканал ICTV (19 млн грн), а третє – телеканал СТБ (17,1 млн грн).
Як писав Mind, напередодні другого туру Національне агентство з питань запобігання корупції проаналізувало проміжні фінансові звіти про надходження та використання коштів виборчих фондів кандидатів на пост президента України – Петра Порошенка і Володимира Зеленського. Так, за даними НАЗК, Порошенко за тиждень витратив на агітацію 97 млн грн, Зеленський – 50 млн грн.
Нагадаємо: перед першим туром виборів Зеленський заявляв, що його передвиборча кампанія коштувала 70 млн грн – його власні гроші, гроші його партії та друзів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].