«Укрзалізниця» закликає місцеву владу до співфінансування збиткових напрямків
Мова йде про 63% малодіяльних дільниць, які згенерувати в минулому році збиток майже в 10 млрд грн

Державна «Укрзалізниця» запрошує до діалогу і закликає місцеву владу чітко визначитися, чи брати участь у фінансуванні збиткових напрямків, чи усвідомити невідворотність їх закриття.
Про це написав директор з економіки та фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев у власній колонці, розміщеній на сайті інформаційного центру УЗ «Магістраль»
Проведений аналіз ефективності роботи 589 дільниць, під час якого враховувався цілий пакет даних по вантажній роботі на станціях, експлуатаційний вантажообіг, вантажонапруженість по дільницях, фінансові показники, виявив групи найбільш негативних ділянок інфраструктури.
За його даними, протягом 2015-2018 років стало нарощують об’єми вантажопотоку 50 з 589 проаналізованих дільниць, а 121 демонструє постійний спад цього показника. Решта – 71% не вирізняються стабільністю.
«Співфіннансування збиткових об’єктів та дільниць з державного та місцевого бюджетів є цілком обґрунтованим та відповідає практиці розвинених країн. На сьогодні немає інших інструментів вивести хоча б на рівень самоокупності цілий ряд дільниць, які мають від’ємний фінансовий результат. Мова йде про 63% малодіяльних дільниць, які згенерувати в минулому році збиток майже в 10 млрд грн», – наголосив він.
За словами Рязанцева, такі об’єкти розташовані по всій території України. Найбільше їх на регіональній філії «Львівська залізниця», найменше на Придніпровській залізниці. Понад 60% малодіяльних станцій, які згенерували майже 500 млн грн від’ємного фінансового результату, розміщені саме на збиткових дільницях. Крім того, по 93 дільницях або 16,7% вантажний рух відсутній (у 2017 році кількість таких дільниць складала 157 або 26,3%).
Як пояснив Рязанцев, сьогодні майже половина об’єктів залізничної інфраструктури генерує державному перевізнику мільярди збитків. «Конкретніше, 45,7% усіх потягоділянок сукупно виконує лише 2,1% тонно-кілометрової роботи. На утримання цих малоефективних дільниць та їх функціонування товариство спрямувало торік понад 7,8 млрд грн, а отримало в результаті дохід 543 млн грн – менше 1% від усіх доходів від вантажних перевезень», – наголосив він.
Нагадаємо: наприкінці «Укрзалізниця» збільшила ціни на вантажні перевезення на 14,2%. Це перший етап на шляху до запровадження постійно діючої моделі автоматичної індексації тарифів на індекс цін виробників промпродукції.
Як писав Mind, «Укрзалізниця» пропонує встановити фіксований податок на землі залізниці. Збільшення витрат на сплату цього податку за діючими ставками змусить УЗ піднімати тарифи на перевезення.
ВVIKTOR MINIAILO Вам и остальным гражданам внушают, что Укрзализница убыточная, а кто про водил независимый аудит. Прежде чем повторять враньё этих ничтожеств, простите руководства УЗ. подумайте. Вы правильно описали некоторые причины болезни, а вот вывод у вас мягко сказать неожиданный - Распродать! А вы голову на отрез даёте, что те украинские уроды, простите олигархи не доведут железку до ручки и будут продавать землю и рельсы? Поэтому я также предложу радикально провести расследование коррупции руководства УЗ и всех виновных судить и посадить пожизненно используя их труд при ремонте путей.
Так я особисто не проводив аудит, особисто не знайомий з керівником, особисто не не бачив банківських рахунків " Укрзалізниці ". Я користуюсь виключно інформацією наших ЗМІ. Можливо що вони ВСІ вводять мене в оману. Але ж є Кабінет міністрів, Верховна Рада, Генеральна Прокуратура --- ВСІ вони мовчать. Отже я і роблю висновки що це правда = 20 років суцільної збитковості. Зараз УСІ сподіваються на Новообраного президента Зеленського. Що ж подивимось на " Укрзалізницю " через 5 років.
вони продовжують грабувати народ. вартість проїзду з стрия до львова одноразово зросла на 70%. ця влада з прем"єром, який показує як керувати країною(розкрадати бюджет), повинна бути знищена, а посадовці мають сидіти по тюрмах. якщо цього не станеться то економіка країни не витримає.
" Укрзалізниці " давно пора оголосити про своє банкрутство і не мучити себе і людей. А уряду розпродати, по залізничним напрямкам, приватним компаніям навіть і закордонним ( окрім російських ). Бо уже 20 років чую і читаю, що у неї все архізбиткове. Навіть мільйонні місячні зарплати " керівника " нічого не змінюють, тільки зюілбшують збитковість. 20 років тільки демонстрація абсолютного безсилля, відсутність креативності, і повна відсутність волі і бажання щось змінювати. Люди вже планують скоро поселення на Марсі і Місяці, а наші " топ менеджери " все борсаються між двома рейками, які розповзаються, тримаючи їх руками і кричать: " Дайте гроші бо повідпускаю рейки."