Скасування указу про спецсигнали впорядковує принцип їх використання

Скасування указу про спецсигнали впорядковує принцип їх використання

Фактично ліквідовано юридичні протиріччя, що дозволяли не поступатися дорогою «швидким» та поліції

Скасування указу про спецсигнали впорядковує принцип їх використання
Фото: pixabay.com

Скасування президентом Володимиром Зеленським указу президента від 2005 року (№ 567) про використання спецсигналів фактично ліквідувало правовий вакуум, що виник через одночасну дію цього  документу та урядової постанови №176, якою мало бути врегульовано питання встановлення спецсигналів. Таку думку на своїй сторінці у Facebook висловив начальник Головного сервісного центру МВС України  Владислав Криклій.

«Протягом трьох років питання використання спеціальних звукових та світлових сигнальних пристроїв не було врегульовано. Так, ще 22 березня 2017 р. було прийнята постанова КМУ №176, якою мало бути врегульовано питання встановлення спецсигналів та передача цих повноважень до Кабінету Міністрів, але постанова вступила б в силу тільки після скасування указу президента від 30 березня 2005 р. № 567 (для розуміння в ній замість Поліції ще ДАІ). Але указ протягом 3х років впевнено не скасовувався, що фактично створило правовий вакуум їх використання», – пише Криклій.

За його словами, через нині скасований президентський указ, 3 роки переваги участі в дорожньому русі юридично ніхто не мав, «і мова йде не про можновладців на дорогих автівках, а про машини швидкої допомоги, патрульної поліції та тих самих авто управління держохорони, які забезпечували супровід президента».

«Тобто, супровід колишнього Президента використовував перевагу участі в дорожньому русі, але юридичних підстав на це не мав, а значить постійно порушували ПДР. Так само громадяни могли і не надавати перевагу швидкій або поліції, і юридично були б абсолютно праві», – вважає дописувач.

Він пояснив, що постановою, яка продовжує діяти, визначено вичерпний перелік транспортних засобів, на які встановлюються спеціальні звукові та світлові сигнальні пристрої синього, зеленого та червоного кольорів. 

Так спеціальні звукові та світлові сигнали синього кольору встановлюються на автівки, які використовуються для пересування осіб, що охороняються держохороною (їх перелік визначає Управління державної охорони); на авто, що належать державним органам та використовуються для виконання оперативних спецзавдань.

Спеціальні світлові сигнали із червоним кольором можуть додатково встановлюватись виключно на машини патрульної поліції,  Національної поліції, машини підрозділів Нацполіції, які забезпечують безпеку дорожнього руху.

Спецсигнали червоного і зеленого кольорів можуть додатково встановлюватись лише на автівках відповідних підрозділів Національної поліції та Управління державної охорони, що супроводжують осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, а також на машини, безпосередньо в яких пересуваються такі особи.

«Після ліквідації Державтоінспекції офіційно не існувало органу, який би видавав дозволи на встановлення спеціальних звукових та світлових сигнальних пристроїв. Відтепер відповідний дозвіл буде видаватися уповноваженим органом Міністерства внутрішніх справ України. …Орган МВС України, уповноважений видавати дозволи на встановлення відповідних сигнальних пристроїв, а також вимоги до видачі таких дозволів будуть визначені нормативним актом МВС», – пояснив Криклій.

Як повідовляв Mind 20 квітня, президент Володимир Зеленський скасував 161 указ попередніх президентів задля дерегуляції і створення сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло