Останній зарубіжний експлуатант SSJ100 продає свої російські літаки

Останній зарубіжний експлуатант SSJ100 продає свої російські літаки

До цього від російських SSJ100 відмовився перший і єдиний європейський експлуатант ірландська CityJet

Останній зарубіжний експлуатант SSJ100 продає свої російські літаки
фото www.flickr.com/photos/lystseva

Мексиканський лоукст Interjet шукає покупців на російські літаки Sukhoi SuperJet 100 (SSJ100). Про це повідомляють «Вєдомості» іх посиланням на три власні джерела.

Вказані лайнери виробляє «дочка» російської державної Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) – «Цивільні літаки Сухого» (ЦЛС).

Видання наголошує, що Interjet з парком 22 SSJ100 є останньою зарубіжною авіакомпанією, яка експлуатує цей тип судів. Більш того, Interjet – другий за величиною експлуатант SSJ після російського «Аерофлоту». Всього у держкомпанії 49 літаків.

Одне з джерел заявило, що мексиканська компанія має намір продати усі свої SSJ100, інше стверджує, що лише 14.

Причина такого рішення – важкий фінансовий стан Interjet, пояснюють два співрозмовника. У 2016-2017 роках обвалився песо, здорожчав гас, Interjet стала програвати конкуренцію іншим перевізникам. Вже в 2016-2017 роках Interjet поступово перестала платити компаніям за запчастини до двигунів для літаків, а ті своєю чергою перестали постачати компоненти. Лайнери стали літати все гірше і гірше.

Видання повідомляє,що Interjet вдавалась навіть до «канібалізації» – ставила частина літаків на простій і знімала з них запчастини для підтримки льотної придатності іншої частини парку.

За даними сервісу flightradar24, лише шість SSJ100 з парку Interjet продовжують польоти. Ще сім не літають більше року, п'ять стоять з осені 2018 року, три – з грудня 2018 – січня 2019 року, останній – з березня 2019.

Близька до ОАК людина говорить, що купити літаки у мексиканців можуть як російські, так і іноземні авіа- і лізингові компанії. Два інших впевнені, що зацікавити вони можуть тільки російські компанії, перш за все лізингові.

Російські авіакомпанії експлуатують 102 SSJ100, ЦЛС планує випустити в цьому році ще близько 20 літаків, про замовлення з-за кордону нічого не повідомлялося.

«Зміна інтенсивності експлуатації SSJ100 в мексиканській Interjet – результат різних факторів, включаючи економічну ситуацію в транспортній галузі країни. Виробник SSJ100 і партнери програми активно працюють з авіакомпанією. Сформовано пакет пропозицій, спрямованих на поліпшення показників SSJ100 в її парку », – говорить представник ЦЛС.

Нагадаємо: 5 травня в аеропорту Шереметьєво при аварійній посадці загорівся літак «Аерофлоту» Sukhoi Superjet 100. У результаті загинула 41 людина.

Агентство ВВС повідомило, що ця авіакатастрофа не була першою в історії літака. Ще 2012 року під час показових польотів через помилки пілотів і диспетчерів лайнер врізався в гору, тоді загинуло 45 осіб. Крім того, в російському «Аерофлоті» SSJ-100 вважають найменш безпечним із своїх літаків.

Як повідомлялося, в лютому цього року ірландська авіакомпанія CityJet – перший і єдиний експлуатант літаків Sukhoi Superjet 100 в Європі – відмовилася від їх використання.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті