До катастрофи Boeing 737 MAX призвів ланцюжок із 9 причин – слідство
Якби хоч однієї з цих причин не було в ланцюжку подій, то катастрофи б не сталося

Компанія Boeing, діючи без належного контролю з боку американських регуляторів, не розпізнала ризики, пов'язані з програмним забезпеченням лайнера 737 MAX, створивши передумови для катастрофи літака Lion Air, до якої також призвели помилки співробітників авіакомпанії та екіпажу, повідомили індонезійські слідчі. Копія звіту опинилася в розпорядженні Reuters.
Літак авіакомпанії Ethiopian Airlines зазнав катастрофи 29 жовтня 2018 року, в результаті якої загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту.
Індонезійські регулятори розкритикували пристрій системи захисту від звалювання, відомої як MCAS, яка автоматично опускала ніс літака.
«Пристрій і сертифікація MCAS не враховували ймовірність втрати контролю над повітряним судном», – йдеться в доповіді.
У звіті також вказано, що аварії сприяли «недоліки» в комунікації екіпажу і ручному керуванні літаком, а також оповіщення та відволікаючі фактори в кабіні пілотів.
До катастрофи призвів складний ланцюжок подій, повідомив журналістам на прес-конференції слідчий Нуркахіо Утомо, відмовившись виділити одну основну причину.
«З того, що нам відомо, цю катастрофу зумовили дев'ять речей, – сказав він. – Якби однієї з них не було, можливо, катастрофи б не відбулося».
Під час польоту другий пілот не зміг швидко знайти в інструкції контрольний список дій або виконати завдання, які він мав знати напам'ять, йдеться в доповіді.
Згідно зі звітом, командир також належним чином не поінформував другого пілота, передаючи йому управління безпосередньо перед тим, як лайнер увійшов в фатальне піке.
Датчик кута атаки, який передає дані системі захисту від звалювання MCAS і має вкрай важливе значення, був неточно відкалібрований компанією у Флориді, і є вагомі свідчення про те, що обслуговуючий персонал Lion Air не протестував його під час встановлення.
Lion Air мала призупинити експлуатацію лайнера після проблем на попередніх рейсах, повідомили слідчі. При цьому в жовтневих журналах технічного обслуговування літака була відсутня 31 сторінка, додали вони.
Boeing повідомила, що вивчає рекомендації та вживає заходів для підвищення безпеки 737 MAX.
FAA повідомило, що вітає рекомендації і ретельно їх вивчить, продовжуючи аналізувати зміни, запропоновані Boeing для 737 MAX.
Нагадаємо, акції Boeing знову обвалилися через намагання приховати інформацію від регулятора FAA.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].