Суд вирішив не повертати авіакомпанію Коломойського у держвласність
ФДМУ, як постановив суд, не довів обставини «істотного порушення відповідачем зобов`язань за спірним договором»

23 січня Північний апеляційний госпсуд залишив без змін рішення Госпсуду м. Києва, яким Фонду держмайна було відмовлено в задоволенні позову до ТОВ «Галтера» (пов’язували з «приватівцями») щодо розірвання договору купівлі-продажу 94,6% акцій «Дніпроавіа». Про це пише Finbalance.
Свій позов ФДМУ мотивував неналежним виконанням «Галтерою» зобов’язання передати злітно-посадкову смугу, радіомаячну систему та земельні ділянки, на яких вони розташовані, у власність держави до 02.09.2014. Також за оцінками ФДМУ, «Галтера» із передбачених 882,1 млн грн інвестицій до 31.12.2014 для оновлення аеропорту «Дніпропетровськ» внесла лише 142,1 млн грн
Госпсуд м. Києва в своєму рішенні від 11.09.2019 констатував, що Кабмін лише 04.11.2015 визначив держорган, якому мало бути передане відповідне майно. При цьому з квітня 2014 року (тобто від початку АТО) аеропорт використовували військові, через що не було можливості здійснювати реконструкцію об’єкта. Також суд критично оцінив аргумент ФДМУ, що відповідні роботи могли бути проведені до квітня-2014, адже договором про приватизацію «Дніпроавіа» не було визначено дати початку реконструкції, а тому ТОВ «Галтера» мало право на власний розсуд її визначити в будь-який проміжок часу до 31.12.2014.
«Невиконання пунктів договору щодо внесення інвестицій у повному обсязі відбулося не через недобросовісність відповідача, а із незалежних від нього причин, через проведення антитерористичної операції на сході України із березня 2014 року, що унеможливило своєчасне завершення Інвестиційної програми», – зауважив суд першої інстанції.
Суд апеляційної інстанції теж дійшов висновку, що Фонд держмайна не довів обставини «істотного порушення відповідачем зобов`язань за спірним договором», внаслідок чого не було встановлено «обставин та підстав, з якими норми ст. 651 ЦК України пов`язують можливість розірвання спірного договору».
У вересні минулого року Госпсуд Києва відмовився задовольнити позов Фонду держмайна України до ТОВ «Галтера» в справі щодо розірвання договору купівлі-продажу 94,6% акцій «Дніпроавіа» від 28 серпня 2009 року.
До цього у квітні Центральний апеляційний госпсуд відмовив у задоволенні апеляційні скарги ПриватБанку на ухвали Госпсуду Дніпропетровської області від 26 листопада 2018 року, якими було визнано недійсними умови кредитних договорів, укладених між ПриватБанком і «Дніпроавіа» у 2011-2014 роках.
У липні 2018 року Дніпровський апеляційний господарський суд скасував рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 3 березня 2017 року про передачу державі 94,5% акцій аеропорту Дніпропетровськ.
До цього бізнесмен Олександр Ярославський заявив про намір стати новим бенефіціаром Дніпровського аеропорту. За його словами, для цього залишилося завершити юридичну сторону в питанні зміни власника аеровокзального комплексу аеропорту Дніпра – прийняти судове рішення щодо «Дніпроавіа».
Нагадаємо: Господарський суд Дніпропетровської області 13 листопада 2017 року розпочав процедуру банкрутства ПАТ «Дніпроавіа» за позовом «Укртатнафти». Приводом для початку процедури банкрутства став борг авіакомпанії за авіапаливо Кременчуцького НПЗ. Сума боргу – 163,3 млн грн без урахування пеней та штрафів. Борг був підтверджений судом у червні цього року.
Нагадаємо також, що ПриватБанк подав позов щодо стягнення 1,8 млрд грн з збанкрутілого «Дніпроавіа».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].