ІТ та сектор споживчих товарів є основними галузями пошуку роботи в Україні – дослідження
Дослідження Ernst&Young визначило найкращих роботодавців в Україні

Кількість кандидатів на одну вакансію в Україні скоротилася з 31 фахівця у 2015 році до 10 у 2019 році, а також стрімко зростає частка емігрантів серед висококваліфікованих фахівців. Відповідні дані опублікував People Advisory Services від компанії Ernst&Young. Фахівці провели чергове дослідження «Найкращий роботодавець», у якому опитали понад 1000 кандидатів з досвідом роботи з різних галузей та регіонів України в період з вересня по грудень 2019 року.
Згадно даним дослідження, ключові критерії вибору роботодавця досвідченими кандидатами лишаються без змін: імідж компанії на ринку (66% відповідей респондентів), рівень заробітної плати (66%), особистісне та професійне зростання (62%), кар’єрне зростання (59%) та корпоративна культура (55%).
В EY зазначають, що цього року кандидати більше звертають увагу на комфортні умови праці та можливість працювати за спеціальністю. Такі критерії як корпоративна культура та можливості набуття міжнародного досвіду дещо втратили свою привабливість при виборі роботодавця.
Експерти повідомляють, що найбільш привабливі галузі для досвідчених кандидатів не змінився за останні роки. На першому місці залишається ІТ-сектор, за яким йде сектор споживчих товарів та сфера надання професійних послуг. У дослідженні наголошують на зростанні привабливості агропромислової галузі та сфери роздрібної торгівлі.
«Компанії агрохімічної галузі та сфери страхування стали найменш популярним серед респондентів», – йдеться в повідомленні EY.
У 2019 році найбільш популярними роботодавцями за результатами дослідження стали (в алфавітному порядку): «Гугл», «Джапан Тобакко Інтернешнл», «ДТЕК», «Кернел», «Кока-Кола», «Майкрософт», «Нестле», «СофтСерв», «Філіп Морріс Україна», а також аудиторсько-консалтингові компанії «Великої четвірки».
Зазначається, що інтернет-джерела лишаються основним каналом пошуку інформації про компанії для 98% кандидатів із досвідом роботи, у тому числі: інтернет-ЗМІ (76%), соціальні мережі (69%) та корпоративні сайти (59%). Респонденти також в якості джерел інформації називали сайти з працевлаштування та поради родичів і знайомих (50% й 48% відповідно). 49% респондентів формують своє враження про роботодавців у процесі співпраці з ними, а 46% – під час заходів за участі експертів компанії.
Підставою для пошуку нової роботи 69% респондентів вказали негативну атмосферу в колективі. Окрім цього, обмеженість можливостей професійного, особистісного та кар’єрного розвитку також можуть зумовити зміну місця роботи. 40% респондентів готові шукати іншого роботодавця за відсутності спільної мови з керівником.
Окрім того, дані дослідження свідчать про зростання готовності професійних кандидатів до внутрішньої мобільності – 58% готові переїхати до іншого міста для працевлаштування. Частка готових переїхати за кордон скоротилась до 74%.
Найбільш бажані міста для внутрішньої міграції – це Львів, Київ, Одеса, Харків та Дніпро (за зменшенням популярності). Респонденти, які готові до переїзду за кордон, частіше обирали США, Канаду, Німеччину, Чехію та Польщу (за зменшенням популярності) як бажане місце для працевлаштування. Серед причин міграції за кордон учасники називали набуття досвіду життя в іншій країні, побудову міжнародної кар’єри та підвищення рівня кваліфікації.
Нагадаємо: кількість шукачів роботи в Україні зросла майже на 60% за перші 12 днів карантину (з 12 по 23 березня) порівнянні з аналогічним періодом у лютому за даними міжнародного кадрового порталу HeadHunter.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].