Інвестори вимагають від Toyota більшої прозорості у викупі Toyota Industries
Глобальні керуючі активами критикують японського автогіганта за непрозору оцінку угоди та можливе ігнорування інтересів міноритарних акціонерів

Група міжнародних інвесторів, до якої увійшли AllianceBernstein, Neuberger Berman, Schroders та інші керуючі активами, закликала Toyota Motor надати детальніше роз’яснення щодо планів викупу компанії Toyota Industries.
Про це повідомляє Reuters.
У листі, надісланому 8 серпня інвестори розкритикували відсутність прозорості у визначенні вартості угоди та висловили занепокоєння щодо захисту прав міноритарних акціонерів. На думку підписантів, угода, яку вже називають однією з наймасштабніших корпоративних реструктуризацій у Японії, може посилити вплив родини Тойода, засновників автомобільного концерну.
Водночас інвестори наголосили, що недостатня відкритість у процесі оцінки активів суперечить принципам належного корпоративного управління, на які нині робить ставку і уряд Японії, і фінансові регулятори. Згідно з умовами угоди, Toyota Motor, разом із Toyota Fudosan (груповою компанією з нерухомості) та головою ради директорів Toyota Акіо Тойодою, планує викупити Toyota Industries – виробника навантажувачів і ключового постачальника автозапчастин для концерну – та вивести її з біржі.
Вартість угоди оцінюється у 3,7 трлн єн (приблизно $24,5 млрд), а пропонована ціна викупу складає 16 300 єн за акцію, що становить премію близько 23% до ринкової вартості паперів до моменту оголошення про угоду у квітні. Експерти зазначають, що премія є нижчою за середньоринкову для подібних угод, що викликає додаткові питання щодо справедливості умов для менших інвесторів. Аналітики прогнозують, що тиск на Toyota з боку міжнародних акціонерів та регуляторів посилюватиметься, адже справа може стати прецедентом для майбутніх корпоративних реструктуризацій у Японії.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що український ринок автобусів скоротився у вересні – попит змістився у бік вживаної техніки. Продажі автобусів знизилися на 6% порівняно з минулим роком, тоді як частка нових машин впала до 58%
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].