Процедура зміни постачальника газу буде спрощена з дня на день – глава газопостачальної компанії «Нафтогазу»
З липня клієнт сам зможе обирати постачальника газу і найвигіднішу ціну

З 1 липня 2020 року в Україні буде відкрито ринок газу відповідно до Постанови Кабінету міністрів №303 від 24 квітня 2020 року. Про те, що зміниться для українських споживачів блакитного палива, розповів в інтерв’ю Інтерфакс-Україна керівник ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» Максим Рабінович.
«Що зміниться – клієнт зможе обирати постачальника газу і змінювати його хоч кожного місяця. В результаті проведеного у країні анбандлінгу на ринку відбулось розділення: є компанії, які займаються доставкою газу і відповідають за труби, а є компанії, які газ продають і відповідають за його постачання клієнтові», – розповів Рабінович.
«Доставка – це облгаз, постачання – облгаззбут. Останній тепер, по суті, не буде єдиним постачальником. Споживач зможе обрати такий самий збут із сусідньої області або будь-якого іншого постачальника за власними критеріями. У першу чергу – це ціна, яка тепер може відрізнятись, а також сервіси. Можливо, комусь більше подобається платити онлайн, а комусь подобається паперовий рахунок. Хтось хоче, щоб цей рахунок був детально розбитий, а комусь подобаються контакт-центри, які відповідають 24/7», – пояснив керівник підрозділу «Нафтогазу».
Щоб ринок запрацював, потрібна низка складових: готовність клієнтів, постачальників і ринку з точки зору регуляторної бази, наголосив він.
«На сьогодні не прийняті дві зміни, без яких ринок нормально не стартує. Це спрощення процедури зміни постачальника – його ми очікуємо з дня на день, і запуск постачальника останньої надії», – уточнив Рабінович.
Він розповів, що сьогодні змінити постачальника так, як хоче клієнт, практично неможливо. Процес займає від 60 до 110 днів і вимагає від клієнта багато часу і зусиль на збір і подачу необхідних довідок і заявок.
Зміну постачальника необхідно зробити, за його словами, «клієнтоцентричною». Має бути легкий спосіб переходу, по суті, в один клік: коли новому постачальнику подається мінімальна кількість документів, він займається питаннями переведення клієнта і коли немає ніяких перешкод у вигляді боргів.
Найближчим часом НКРЕКП має ухвалити постанову, яка спрощує процедуру переходу клієнта. Зокрема, стиснути терміни переходу максимум до 21 дня. Перехід можна буде здійснювати різними способами: не лише в центрі обслуговування, але й онлайн, через уповноважених агентів, і обов'язково з мінімальним пакетом документів, запевняє глава компанії «Нафтогазу».
«На сайті нашої газопостачальної компанії є форма, в яку потрібно буде завантажити три документи – паспорт, код, рахунок (платіжку) за розподіл від облгазу, де вказані адреса і EIC-код. Це мінімально достатній перелік для нового договору поставки. Плюс подати заявку на приєднання. Зараз вимагається оригінал з підписом, який людина повинна принести. Наша пропозиція – робити це онлайн за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП), Mobil ID, Smart Id. Дані клієнта вносяться до інформаційної платформи Оператора ГТС – саме там зберігаються всі дані про те, за яким постачальником закріплений споживач – і максимум через 21 день він переходить до іншого постачальника», – зазначив посадовець.
Нагадаємо, Нафтогаз планує зайняти 20% на ринку постачань газу населенню та очікує прихід міжнародних компаній.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].