У російського «Норнікеля» знову стався витік палива, введено режим НС
Причиною аварії часто є зношена інфраструктура, яка не мінялася з радянських часів

У Таймирському Долгано-Ненецькому районі Красноярського краю РФ введено режим надзвичайної ситуації у зв'язку з розливом керосину. 44 тонни авіаційного палива потрапили в озеро площею близько 600 кв. метрів, повідомила прес-служба районної адміністрації в понеділок, 13 липня, пише Deutsche Welle.
Інцидент стався 12 липня в результаті розгерметизації труби, інцидент тривав близько 15 хвилин.
Цю інформацію підтвердили і в «Норильськтрансгазі» (дочірня компанія «Норнікеля»).
«Розлив палива локалізовано, поширення немає. У струмку, що з'єднує два озера, встановлено три бонових загородження. У зв'язку з розливом авіаційного палива в селищі Тухард введено режим НС муніципального характеру», – вказується в заяві. За цими даними, перекачування палива припинено, резервуар закритий. Крім того, на місці події встановили вісім бонових загороджень і доставили 1,1 тонни сорбенту. Фахівці приступили до обробки сорбентами місця впадання струмка в мале озеро, а на озері встановили дві ємності і два насоси з рукавами.
Планується протягом дня обробити сорбентом всю поверхню малого озера і струмок від місця прориву палива. Водно-дисперсна емульсія і сорбент будуть зібрані і утилізовані, пообіцяли в районній адміністрації.
У ліквідації наслідків аварії беруть участь більше 100 чоловік (співробітники компанії, рятувальники, морські рятувальники і працівники інших організацій).
Слідчий комітет порушив кримінальну справу відповідно до ч. 1 ст. 246 КК РФ (порушення правил охорони навколишнього середовища при виробництві).
За даними СК, розлив стався при перекачуванні авіапального з баржі на виробничий склад, розташований в районі селища Тухард. В результаті пальне витекло на вертолітний майданчик і прилеглу до неї територію.
Як вважає представник російського відділення Greenpeace Володимир Чупров, зараз найголовніше для Росії – це говорити не про кількість аварій, а про те, як їх попередити.
«У нас щороку близько 10 тисяч нафтових розливів тільки офіційно, за даними самих нафтових компаній. Це мінімум, тому що багато розливів компанії просто ховають. Причина в основному в тому, що ця інфраструктура небезпечних промислових об'єктів знаходиться в жахливому стані, вона виробила свій ресурс. Якщо труба лежить, то її можна експлуатувати 20 років, у кожної труби, котла або засувки є паспорт. Через 20 років їх треба міняти. У нас зараз такої інфраструктури – 70%. Компанії фактично експлуатують радянську інфраструктуру, щоб економити на капітальних вкладеннях і отримувати надприбуток».
Вранці 13 липня після початку торгів на московській біржі акції ГМК «Норнікель» впали на 1,2% (до 18 328 рублів за штуку).
Це вже друга екологічна аварія за останні два місяці, пов'язана з «Норнікелем».
29 травня на території ТЕЦ-3 в результаті просідання бетонного майданчика і розгерметизації резервуара розлилося понад 21 000 тон нафтопродуктів. Через річки Далдикан і Амбарна пальне потрапило в озеро Пясино. Аварію було оголошено надзвичайною ситуацією федерального рівня. «Росприроднадзор» оцінив загальний збиток екології, нанесений аварією на ТЕЦ-3 в Норильську, в 147,8 мільярда рублів (близько $2,1 млрд доларів).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].