Танкер Delfi уже завдав збитків екології майже на $20 000
Оскільки танкер ще у воді, то можливі витоки нафтопродуктів з відсіків і машинного відділення

Держекоінспекція України підрахувала збитки, завдані довкіллю внаслідок витоку нафтопродуктів з пошкодженого корпусу танкера Delfi, відповідні матеріали передано для реагування в прокуратуру. Про це голова Держекоінспеції Андрій Мальований повідомив у ефірі одного з телеканалів.
«Наразі Держекоінспекцією в Одеській області нараховано шкоду довкіллю розміром близько $20 000. Хоча ця сума збитків не остаточна, оскільки танкер ще на місці, його поки не підняли й, на жаль, ще можливі витоки нафтопродуктів з відсіків, машинного відділення», – наголосив Мальований.
Він додав, що фахівці Держекоінспекції керувались при визначенні завданих збитків довкіллю методикою нарахування збитків, згідно з постановою №484 Кабміну України, що регламентує застосування формули – $280 за 1 кг вилитих у море нафтопродуктів.
Голова Держекоінспекції також висловив сподівання, що проєктом підняття танкера з мілини біля узбережжя Одеси не буде передбачено виконання компанією-підрядником робіт з розрізання судна.
Як повідомлялося раніше, У листопаді 2019 року в Одеській затоці зазнав аварії танкер «Делфі» під прапором Молдови – судно зірвало з якоря.
Як пояснила Адміністрація морських портів України, спочатку танкер перебував у нейтральних водах і не подавав заявок на вхід до Одеського морського порту або МТП «Південний». Але згодом було подано сигнал про те, що судно зазнає лиха, залишилося без пального, з неробочим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр «Одеса», що прийняв сигнал, почав вживати заходів щодо ліквідації аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту «Очаків».
У ніч на 22 листопада «Делфі» вдалося закріпитися якорем на відстані близько 1 милі від берега в районі пляжу «Дельфін». Проте, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф поновився. Увечері того самого дня рятувальникам вдалося евакуювати з судна трьох членів екіпажу. Їх госпіталізували, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.
Власник судна мав до 31 березня 2020 року вжити заходів для підняття та видалення затонулого танкера з акваторії Одеського морського порту. 1 квітня справу взяла під контроль генпрокурор.
22 червня прокуратура Одеської області розпочала кримінальне провадження за фактом невживання заходів із ліквідації наслідків екологічного забруднення морської води нафтопродуктами в місці аварійного перебування судна Delfi (ч.1 ст. 237 КК України). Досудове розслідування триває.
Згодом міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що за сприятливої погоди танкер піднімуть до 20 липня.
Однак перші дві спроби виявилися невдалими через слабкі троси.
25 липня чергова спроба судновласника підняти танкер «Делфі» завершилася невдачею, тому місцева влада вимагає негайно передати право на підняття судна Адміністрації морських портів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].