ІТ-гіганти під ударом: котирування Twitter, Alphabet і Facebook впали на 5% під час слухань у Сенаті
Уряд хоче скасувати статтю 230, для ІТ-компаній це означає повну зміну парадигми контролю за контентом

Акції всіх трьох IT-гігантів, керівників яких знову (дистанційно) викликали на слухання в комітет з торгівлі Сенату США, подешевшали в ході діалогу із конгресменами. Під ударом ключовий закон, який сформував сучасний інтернет і дозволив Alphabet, Facebook і Twitter зайняти в ньому домінуюче становище, пише THE BELL.
Котирування всіх трьох компаній впали приблизно на 5%. Зважаючи на їх величезну капіталізацію, компанії сумарно втратили понад $100 млрд вартості. Тема слухань недвозначна: «Чи провокує безумовний захист секції 230 зловживання бігтеха?»
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
В ході слухань сенатори хотіли зрозуміти, як соцмережі визначають, який саме контент вводить користувачів в оману, і як вони визначають придатність політичної реклами.
Найбільше претензій прозвучало до засновника Twitter Джека Дорсі: на нього зі звинуваченнями в цензурі обрушився сенатор-республіканець Тед Круз. Він назвав компанії бігтеха «найбільшою загрозою свободі слова і вільним виборам», а Twitter (до якого в Дональда Трампа великі претензії) – найгіршою з них.
Всі керівники компаній говорили про зовнішнє втручання у вибори. Дорсі підтвердив, що в вибори 2020 року намагаються втрутитися Росія й Іран, а засновник Facebook Марк Цукерберг заявив, що запобігти втручанню Росії може тільки держава, а не соцмережа.
Ні Дорсі, ні Цукерберг не мають даних про те, що «український» компромат The New York Post на Джо Байдена – російська дезінформація. Засновник Facebook заявив, що ні встановлення істини, ні походження контенту – в принципі не справа соцмережі.
Всі три компанії обіцяли зробити систему модерації контенту більш прозорою.
Цукерберг підтримав розширення законодавчої бази регулювання контенту. Він обіцяв широко співпрацювати з Сенатом.
Найменше питань було до CEO Alphabet Сундара Пічаї. Його в основному звинувачували в порушенні антимонопольних правил і в тому, що Google відбирає хліб у новинних ресурсів.
З'ясувалося, що Facebook витрачає на модерацію контенту $3 млрд на рік.
Влада США має намір змінити регулювання IT-гігантів. Фокус відповідальності за контент може бути перенесений з користувачів на самі соцмережі і сайти, вони ж будуть відповідати за модерацію.
Всі три керівника IT-компаній відстоювали статтю 230, яка дає їм інструменти для досягнення балансу між збереженням свободи слова та контролем за контентом. Вони обіцяли зробити систему модерації контенту більш прозорою.
За підсумками слухань рішень прийнято не було, а ціни на акції компаній повернулися до зростання.
Нагадаємо, на тлі політичних баталій найбільші технокомпанії втратили $270 млрд ринкової вартості за два дні.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.