Європейські країни закликали до відродження транс'європейського залізничного експресу 1960-х років

Європейські країни закликали до відродження транс'європейського залізничного експресу 1960-х років

Цей крок, на думку екологічних організацій, може стати ключем до досягнення вуглецевої нейтральності в ЄС до 2050 року

Європейські країни закликали до відродження транс'європейського залізничного експресу 1960-х років
фото www.flickr.com/photos/sbb-bahnbilder-db/49909519461

Відродження мережі прямих залізничних маршрутів 1960-х років між великими європейськими столицями, відомої як (транс’європейський експрес), є ключем до досягнення вуглецевої нейтральності в ЄС до 2050 року. Про це йдеться у спільному звіті екологічних організацій Німеччини, Польщі, Іспанії та Франції, передає The Guardian.

Раніше через кордони європейських держав проходило 365 залізничних колій, зараз продовжують роботу тільки 149. На частку залізниць наразі припадає лише 8% всіх пасажирських перевезень в країнах-членах ЄС, популярність авіаперельотів на невеликі відстані виросла через падіння цін.

Trans Europe Express функціонував з 1957 року, по залізничній мережі курсували спеціально побудовані поїзди, які пропонували в основному перевезення першого класу. Мережа припинила роботу в 1980-х роках і була частково замінена поїздами EuroCity, а пізніше високошвидкісними поїздами.

У звіті також говориться, що прямі зв'язки між столицями, такими як Париж і Берлін, можуть зробити значний внесок в скорочення викидів вуглецю.

Ще у вересні минулого року міністр транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини Андреас Шойер представив міністрам транспорту ЄС пропозиції щодо створення нової мережі транс'європейського залізничного експреса на основі тієї, що працювала раніше.

У звіті екологічних організацій відзначається, що при перельоті з Парижа в Берлін рівень CO 2 як мінімум в шість разів вищий, ніж під час поїздки на поїзді.

Згідно з оцінками, внутрішньоєвропейські польоти на відстань менше 1000 км виробляють 28 метричних тонн CO2 щорічно. Сімнадцять з 20 найбільш часто використовуваних повітряних маршрутів в Європі проходять на відстані менше 700 км.

«Теоретично майже всі ці поїздки можна було б перевести на залізничний транспорт», – йдеться у звіті.

У документі стверджується, що європейська залізниця зараз схожа на «клаптеву ковдру» національних систем. Повідомляється, що більшість маршрутів зупиняються на кордоні або закінчуються прямо на іншій стороні, що змушує мандрівників кілька разів міняти поїзд, щоб дістатися з однієї столиці в іншу.

У звіті пропонується пряме залізничне сполучення Варшава-Вільнюс, Варшава-Прага, Берлін-Копенгаген, Берлін-Брюссель, Берлін-Париж, Париж-Мадрид і Мадрид-Лісабон.

Нагадаємо: минулого місяця Німеччина, Австрія, Швейцарія і Франція звернулися до ЄС з проханням підтримати розвиток мережі нічних поїздів зі спальними вагонами в Європі. Чотири країни запланували запустити сполучення між Віднем і Парижем до кінця 2021 року, а у 2023 році зв'язати Берлін з Парижем і Брюсселем. Також заплановано сполучення між Римом, Барселоною і Цюріхом.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло