Канада хоче за прикладом Австралії змусити Facebook платити за новинний контент

Канада хоче за прикладом Австралії змусити Facebook платити за новинний контент

За оцінками канадських ЗМІ, це дозволить їм повернути собі до $490 млн в рік

Канада хоче за прикладом Австралії змусити Facebook платити за новинний контент
фото Shutterstock

Влада Канади має намір добиватися, щоб Facebook почав платити канадським ЗМІ за новинний контент, що публікується користувачами в соцмережі. Відповідний законопроект, який розробляє міністр спадщини Канади Стівен Гілболт, буде представлений в найближчі місяці, повідомляє Reuters.

Міністр стверджує, що Канада не має наміру відступати від своїх вимог до Facebook, навіть якщо соцмережа буде діяти в їх країні так само, як діє в Австралії, заблокувавши весь новинний контент австралійських ЗМІ.

Влада Канади розглядає всі можливі варіанти, як добитися того, щоб Facebook відраховувала національним ЗМІ частину рекламної виручки.

За словами міністра, вони можуть вибрати австралійську модель, яка вимагає, щоб адміністрація Facebook укладала договори із засобами масової інформації, найбільш популярними в соцмережі.

Також розглядається французька модель, що передбачає переговори між великими технологічними платформами і видавцями про компенсацію за використання новинного контенту.

За словами Гілболта, він цими днями обговорював з колегами з Франції, Австралії, Німеччини та Фінляндії питання співпраці в питанні справедливої компенсації за контент.

«На мою думку, незабаром у нас буде п'ять, десять, пʼятнадцять країн, які приймуть схожі правила. І що, Facebook розірве зв'язки з Німеччиною чи Францією?» – сказав Гілболт.

Канадські ЗМІ звернулися до уряду країни в минулому році з проханням вжити заходів щодо Facebook і подібних платформ, через які, як вважають ЗМІ, вони втрачають доходи. За їхніми оцінками, використання австралійської моделі дозволить канадським ЗМІ повернути собі до $490 млн в рік. Якщо залишити все як є, вважають вони, їм доведеться скоротити 700 журналістів з 3100 осіб, що працюють у друкованих виданнях.

Що стосується Google, до якої висуваються аналогічні вимоги про оплату контенту в різних країнах, вона вже почала укладати ліцензійні угоди з видавництвами. І зараз у компанії вже 500 таких угод на загальну суму близько $1 млрд. Вона також веде переговори з канадськими видавництвами.

Як повідомлялося, Google пригрозив повністю піти з Австралії через новий закон про ЗМІ.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло