В АМКУ підозрюють Uber, Bolt і Uklon в змові через завищені ціни на таксі у Києві
У деяких районах за поїздку на Uber або Bolt з Лівого берега на Правий фіксували тариф понад 1000 грн

В Антимонопольному комітеті України ініціювали перевірку ціноутворення на поїздки в таксі по Києву. Про це в Facebook повідомив голова столичного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький, передає ain.ua.
Чиновники запідозрили служби таксі, в тому числі Uber, Bolt і Uklon в змові і в тому, що вони скористалися своїм монопольним становищем на ринку, щоб збільшити доходи в умовах карантину.
В рамках квітневого локдауна киянам обмежили пересування громадським транспортом – в маршрутки, автобуси, тролейбуси та метро стали пускати тільки за спеціальними проїзними, які видали співробітникам критичної інфраструктури. Загалом у місті з населенням майже 3 млн осіб видали близько 500 000 таких проїзних.
«І звичайно ж, цим миттєво скористалися київські служби таксі», – зазначає Хмельницький.
Дійсно, в умовах обмеження роботи громадського транспорту кияни, у яких немає особистого транспорту, змушені були пересуватися по місту на таксі. Це призвело до того, що ціни на популярні служби різко підскочили через великий попит. У деяких районах за поїздку на Uber або Bolt з Лівого берега на Правий фіксували тариф понад 1000 грн, що викликало хвилю обурень у Facebook.
Експерт ринку таксі Тарас Потічний пояснив виданню, що виною цьому не жадібність служб таксі, а алгоритми ціноутворення, і вже скоро ринок стабілізується. Вже наступного дня, коли хвиля інтересу спала, ціни на таксі стабілізувалися і повернулися до докарантинних показників.
За словами Хмельницького, в АМКУ надійшло дуже багато скарг від киян на різкий стрибок цін на таксі. Особливо обурювалися на адресу Uber, Bolt і Uklon.
«Таку кількість скарг ми не можемо ігнорувати. Тим більше, що ситуація може свідчити про наявність у діях перевізників і особливо організаторів таких перевезень можливих ознак порушення, передбаченого частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання) та/або ч.1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (зловживання монопольним (домінуючим) становищем)», – написав голова столичного територіального відділення АМКУ.
У зв'язку з цим Київське обласне територіальне відділення АМКУ розпочало розслідування щодо дотримання законодавства учасниками ринку таксі (а також сервісів, які надають послуги на цих ринках).
У коментарях до запису користувачі відзначають, що ціни на таксі у вищезгаданих компаній вже повернулися в норму, а різкий стрибок, який в АМКУ розцінили як зловмисну спробу отримати вигоду з карантину, – цілком нормальна реакція ринку на феноменальний попит.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].