В АМКУ підозрюють Uber, Bolt і Uklon в змові через завищені ціни на таксі у Києві

В АМКУ підозрюють Uber, Bolt і Uklon в змові через завищені ціни на таксі у Києві

У деяких районах за поїздку на Uber або Bolt з Лівого берега на Правий фіксували тариф понад 1000 грн

В АМКУ підозрюють Uber, Bolt і Uklon в змові через завищені ціни на таксі у Києві
фото Shutterstock

В Антимонопольному комітеті України ініціювали перевірку ціноутворення на поїздки в таксі по Києву. Про це в Facebook повідомив голова столичного територіального відділення Антимонопольного комітету України Олексій Хмельницький, передає ain.ua.

Чиновники запідозрили служби таксі, в тому числі Uber, Bolt і Uklon в змові і в тому, що вони скористалися своїм монопольним становищем на ринку, щоб збільшити доходи в умовах карантину.

В рамках квітневого локдауна киянам обмежили пересування громадським транспортом – в маршрутки, автобуси, тролейбуси та метро стали пускати тільки за спеціальними проїзними, які видали співробітникам критичної інфраструктури. Загалом у місті з населенням майже 3 млн осіб видали близько 500 000 таких проїзних.

«І звичайно ж, цим миттєво скористалися київські служби таксі», – зазначає Хмельницький.

Дійсно, в умовах обмеження роботи громадського транспорту кияни, у яких немає особистого транспорту, змушені були пересуватися по місту на таксі. Це призвело до того, що ціни на популярні служби різко підскочили через великий попит. У деяких районах за поїздку на Uber або Bolt з Лівого берега на Правий фіксували тариф понад 1000 грн, що викликало хвилю обурень у Facebook.

Експерт ринку таксі Тарас Потічний пояснив виданню, що виною цьому не жадібність служб таксі, а алгоритми ціноутворення, і вже скоро ринок стабілізується. Вже наступного дня, коли хвиля інтересу спала, ціни на таксі стабілізувалися і повернулися до докарантинних показників.

За словами Хмельницького, в АМКУ надійшло дуже багато скарг від киян на різкий стрибок цін на таксі. Особливо обурювалися на адресу Uber, Bolt і Uklon.

«Таку кількість скарг ми не можемо ігнорувати. Тим більше, що ситуація може свідчити про наявність у діях перевізників і особливо організаторів таких перевезень можливих ознак порушення, передбаченого частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання) та/або ч.1 статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (зловживання монопольним (домінуючим) становищем)», – написав голова столичного територіального відділення АМКУ.

У зв'язку з цим Київське обласне територіальне відділення АМКУ розпочало розслідування щодо дотримання законодавства учасниками ринку таксі (а також сервісів, які надають послуги на цих ринках).

У коментарях до запису користувачі відзначають, що ціни на таксі у вищезгаданих компаній вже повернулися в норму, а різкий стрибок, який в АМКУ розцінили як зловмисну спробу отримати вигоду з карантину, – цілком нормальна реакція ринку на феноменальний попит.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті