Норвезький суд зобов'язав Tesla виплатити великі компенсації за помилку програми
Загальна сума виплат може перевищити $160 млн

Суд Норвегії визнав оновлення програмного забезпечення 2019 року таким, що негативно впливає на ресурс батареї автомобілів Tesla Model S 2013-2015 року випуску. Через це знижувався запас ходу і швидкість заряду акумулятора, пише HighTech Plusз посиланням на Electrek.
Компанія не брала участь в розгляді, і вирок був винесений на користь позивачів – 30 власників електромобілів. Кожному з них Tesla має виплатити компенсацію в розмірі $16 000. Але потенційно збиток може бути куди більшим – у США і Європі було продано близько 10 000 машин з цією апаратно-програмною помилкою.
За рішенням норвезького суду компанія зобов'язана виплатити кожному власнику Model S приблизно по $16 000. Оскільки дана модель була продана приблизно 10 000 раз за період з 2013 по 2015 роки включно, загальна сума виплат при подачі аналогічних позовів усіма власниками збиткових Tesla Model S може перевищити $160 млн.
Як буде реагувати на це компанія – поки що невідомо (відділ зі зв'язків з громадськістю Tesla був ліквідований минулого року). Вирок був винесений 17 травня і дає відповідачу термін до 30-го, щоб розрахуватися з клієнтами. Або, при бажанні, направити апеляцію, повідомляє Electrek.
Історія почалася в 2019 році, коли компанія випустила оновлення 2019.16.1 і 2019.16.2. У деяких автомобілів Model S і Model X з акумулятором на 85 кВт/год (який перестали випускати в 2016 році) стали виникати проблеми з запасом ходу і швидкістю зарядки на станціях Supercharger. Постраждалі почали подавати колективні позови в США та інших країнах. Так, позов, який розглядався раніше в суді Північної Каліфорнії, закидав компанії шахрайство і намагався добитися колективного рішення для всіх власників старих моделей, запас ходу яких був скорочений, в деяких випадках, на 64 км.
«Моя Model S 85 2014 року мала до 13 травня запас ходу 397 км, – розповів Девід Расмуссен, один з постраждалих. – Тепер, після чергового оновлення, він впав до 349 км. Це втрата 11%».
Тоді Tesla заявила, що мета компанії – «захистити батарею і покращити термін її служби», а проблеми з запасом ходу проявляються лише у «невеликого відсотка власників».
Один з таких позовів було, нарешті, розглянуто судом Норвегії, який виніс обвинувальний вирок і зобов'язав компанію Tesla виплатити 30 позивачам компенсацію в розмірі близько $16 000.
Нагадаємо, у автомобілях Tesla з’явилися камери для контролю водія при увімкненому автопілоті.
Як повідомлялося, Tesla відклала на тиждень запуск найшвидшого електромобіля Model S Plaid.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].