«Потік товарів може бути в 10 разів більшим»: Україна і Литва розвиватимуть залізничне сполучення

«Потік товарів може бути в 10 разів більшим»: Україна і Литва розвиватимуть залізничне сполучення

Відновлено діалог про поєднання залізничним сполученням Балтійського та Чорноморського регіонів

«Потік товарів може бути в 10 разів більшим»: Україна і Литва розвиватимуть залізничне сполучення
mtu.gov.ua

У литовському місті Клайпеда відбулася зустріч міністра інфраструктури України Олександра Кубракова та міністра транспорту та зв’язку Литви Маріуса Скуодіса, на якій обговорювалося питання посилення співпраці та нові спільні проекти. Про це повідомляє прес-служба міністерства.

«Литва є одним із найголовніших стратегічних партнерів України, зокрема і в контексті наших євроатлантичних прагнень. Ми дуже цінуємо цю співпрацю та налаштовані на її подальше посилення», – йдеться в повідомленні.

«Партнерство у сфері транспорту – один із пріоритетів. Ми відновлюємо діалог про реалізацію давньої ідеї – поєднання залізничним сполученням Балтійського та Чорноморського регіонів. Для обох країн це шанс оптимізувати логістику, збільшити навантаження на морські порти та вийти на нові світові ринки», – зазначив український міністр.

«З міністром транспорту та зв’язку Литви ми вже домовилися про запуск пілотного проєкту, у рамках якого будемо розвивати мультимодальні перевезення між країнами, у тому числі шляхом збільшення потоку напівпричепів. Також на часі відновлення пасажирського маршруту «4 столиці», з Києва до Риги», – розповів Олександр Кубраков.

Наразі між Балтійським і Чорноморським регіонами здійснюються великі вантажні потоки, проте частка вантажів, що рухаються з України, є дуже низькою. У Клайпедському порту українські вантажі становлять лише близько 1-2% всіх вантажів. За оцінками литовської сторони, потік товару з України потенційно може бути вдесятеро вищим.

Для здійснення мультимодальних вантажних перевезень морем та залізницею будуть використовуватися, зокрема, і автомобільні напівпричепи в якості інтермодальних транспортних одиниць. Щоб це стало можливим, Міністерство ініціює зміни до українського законодавства, що дасть змогу класифікувати напівпричепи як вантаж, а не як транспортний засіб.

Запуск пілотного проєкту планується у вересні цього року. Успішна реалізація домовленості має потенціал зробити Клайпедський порт в Литві північними воротами України для виходу до Скандинавії, водночас Одесу – південними морськими воротами Литви у Чорноморський регіон.

Раніше стало відомо, що березні цього року Україна і Литва підписали домовленості про співпрацю в сфері залізничних і автомобільних перевезень.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті