«Трохи не склалося»: Forbes склав рейтинг невиконаних обіцянок Ілона Маска за 5 років
Деякі з ідей залишилися лише на рівні фантазій, хоча й наробили шуму

Кілька днів тому засновнику Tesla Ілону Маску довелося давати свідчення в суді через свою роль в поглинанні збиткової компанії-установника сонячних панелей SolarCity в 2016 році. Сумнівне рішення про угоду обернулося позовом від акціонерів Tesla, які побачили в діях мільярдера конфлікт інтересів: дане підприємство заснували двоюрідні брати Маска, а сам він був найбільшим інвестором і займав крісла в радах директорів обох компаній.
І хоча не кожна витівка Ілона Маска закінчується тим, що він опиняється в суді. Але багато з його ідей реалізуються не зовсім за наміченим планом.
Напередодні вердикту в справі SolarCity Forbes склав рейтинг великих нереалізованих проектів Маска за останні п'ять років.
Tesla Model 3 всього за $35 000
Цінник всього в $35 000 Tesla кілька років називала ключовою перевагою цієї моделі. У компанії Model 3 замислювалася як перший по-справжньому масовий електромобіль, а не продукт тільки для багатіїв. Проте після виходу Model 3 така ціна пропонувалася лише спочатку, а потім взагалі зникла. Зараз Tesla Model 3 в доступній комплектації пропонується за $40 000, а з урахуванням реєстраційних внесків і доповнень вартість електромобіля наближається до $50 000.
Вантажівки Tesla Semi
У листопаді 2017 року Маск представив футуристичну електровантажівку, пообіцявши, що вона зможе долати 800 км на одному заряді. Маск стверджував, що Tesla Semi надійде в продаж наприкінці 2019-го, однак за станом липень 2021-го Tesla так і не оголосила ні конкретну дату старту продажів, ні розташування виробничого майданчика вантажівок. Крім того, в червні з компанії раптово звільнився Джером Гільєн, який керував розробкою вантажівок.
Спортивна Tesla Roadster
Цю модель Tesla представила в листопаді 2017-го разом з вантажівкою Semi. Маск тоді запевняв, що Roadster надійде в продаж в 2020 році, буде найшвидшим автомобілем і зможе проїжджати на одному заряді до 1000 км. Очікується, що приблизний цінник на заповітне диво інженерної думки складе близько $200 000, але конкретної дати старту продажів досі немає.
Гігафабрика Tesla під Берліном
Маск хотів, щоб перший завод акумуляторів Tesla в Європі відкрився в липні 2021-го. Левова частка будівельних робіт вже завершена, однак регулятори поки що не дозволили ввести його в експлуатацію. До того ж об'єкт зіткнувся з опором місцевих екоактивістів і загрозою штрафів за проблеми з водопостачанням і каналізацією. Зараз у компанії сподіваються на відкриття заводу до початку 2022 року.
Tesla на повному автопілоті
У жовтні 2016 року Маск оголосив про те, що всі автомобілі Tesla оснащуються необхідними обчислювальними потужностями, датчиками і камерами, які з часом дозволять перейти на автономне управління. Тоді підприємець вважав, що на перехід до повністю самостійного водіння піде 2-3 роки. Додатковий функціонал за $10 000 – по суті вдосконалена система автопілот – став доступний споживачам в пробному режимі в липні. Однак після нещасних випадків, які спричинили загибель людей, Tesla почала попереджати водіїв про те, що система «може вчинити неправильно в невідповідний час» і що користуватися нею необхідно з «особливою обережністю».
Мережа роботаксі Tesla
У жовтні 2019 року на заході Tesla Маск заявив, що до кінця 2020 го «на наших дорогах точно буде більше мільйона автоматизованих таксі». За його задумом, власники Tesla змогли б заробляти гроші на своїх автомобілях, передаючи їх в користування автономному сервісу замовлення поїздок, який контролювала б компанія. Але нічого подібного не сталося, і немає ніяких передумов до того, щоб в короткостроковій перспективі це стало можливо – чи хоча б законно.
Акумулятори Tesla нового покоління
У вересні 2020 го Маск з гордістю розповідав про більш ємну літієву батарею 4680 розміром з пивну банку. Мільярдер говорив, що нова модифікація буде на 56% дешевша і вміщатиме в себе уп'ятеро більше енергії в порівнянні з доступними сьогодні акумуляторами. Бізнесмен заявляв, що в лабораторії в Кремнієвій долині на стадії виготовлення знаходиться невелика партія батарей і що протягом 1-2 років компанія, ймовірно, запустить широкомасштабне виробництво. Досі терміни виробництва батарей нового типу невідомі, але затримками в їх виготовленні, очевидно, можна пояснити проблеми з запуском Semi і Roadster.
Сонячна енергетика і робочі місця
Штат Нью-Йорк витратив $950 млн на будівництво і оснащення фабрики з виробництва сонячних панелей в Буффало, великі надії на яку покладала фірма SolarCity. В обмін на цю щедрість компанія мала створити на об'єкті щонайменше 1460 робочих місць. В кінці 2016-го SolarCity була поглинута компанією Tesla. У грудні того ж року компанія Маска повідомила про те, що уклала з Panasonic угоду про виготовлення фотогальванічних елементів на фабриці в Буффало. Угода, як запевняла Tesla, дозволить щороку виготовляти на фабриці сонячні панелі на 1 гігават потужності.
Але в наступні роки обсяги випуску панелей залишалися неясними. У 2020-му Tesla відзвітувала про постачання сонячних панелей лише на 205 мегават – в чотири рази менше того, що SolarCity встановила в 2016 році, до поглинання. Крім цього, Tesla ледве підтримує на фабриці необхідну чисельність персоналу. У минулому році з об'єкта пішов Panasonic, і кількість працівників скоротилася ще сильніше. До кінця травня на фабриці працювало 1058 осіб, а до кінця поточного року компанія зобов'язана досягти цільового показника в 1460 співробітників або заплатити неустойку в розмірі $41 млн.
Нагадаємо, Ілон Маск не виключив, що Cybertruck виявиться провальним проектом.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].