Китай: запланований Євросоюзом податок на викиди вуглецю порушує торговельні принципи
Механізм CBAM, на думку КНР, перенесе проблеми клімату в торгівлю і шкодитиме економічному зростанню

Китай заявив, що план Європейського Союзу щодо запровадження першого у світі податку на викиди вуглецю перенесе проблеми клімату в торгівлю і завдасть шкоди перспективам економічного зростання. Про це повідомляє CNBC.
Раніше цього місяця Європейська комісія виклала плани щодо введення Carbon border adjustment mechanism (CBAM) – механізму коригування вартості товару на кордоні. Він змусить деякі компанії, які імпортують в Європейський Союз, з 2026 року оплачувати вуглецеві витрати для вуглецевомістких продуктів, таких як сталь.
«CBAM – це, по суті, одностороння міра по поширенню проблеми зміни клімату на торговий сектор. Це порушує принципи СОТ ... і серйозно підриватиме взаємну довіру до світової спільноти та перспективи економічного зростання », – сказав Лю Юбінь, прессекретар Міністерства екології та навколишнього середовища КНР.
Він підтвердив позицію Китаю, згідно з якою реакція кожної країни на зміну клімату повинна враховувати рівень її економічного розвитку, і сказав, що тариф на викиди CO2 серйозно підірве бажання і здатність країн вирішувати цю проблему.
Як найбільший у світі виробник промислової сировини, такої як сталь і цемент, Китай може найбільше постраждати від схеми прикордонних тарифів, заявили дослідники з Центру промислового розвитку та екологічного управління Університету Цінхуа. Проте, вони заявили, що вплив з часом зникне, і немає жодних доказів того, що податок надасть довгостроковий негативний вплив на розвиток Китаю.
Нагадаємо: днями Франція виступила проти пропозиції Європейського Союзу про запуск нового вуглецевого ринку для опалення та дорожнього транспорту. Цей пункт, який турбує також й інші країни блоку, є найбільш суперечливою частиною нового кліматичного плану.
Раніше цього місяця керівництво Євросоюзу представило всеосяжний екологічний план EU Green Deal, що передбачає зниження викидів на 55% до 2030 року (порівняно з 1990-м). План ще буде обговорюватися і змінюватися, однак він докорінно змінить всі галузі економіки від авіаперевезень до будівництва.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].