Експерти назвали західні корпорації, які фінансують теле-пропаганду Лукашенка в Білорусі
Компанії дбають тільки про свій прибуток, з сумом констатують правозахисники

Два з трьох рекламних роликів, що транслюються на державному білоруському телебаченні, зроблені в інтересах великих корпорацій із Європи і США. Про це свідчить аналіз, проведений німецько-швейцарською правозахисною організацією Libereco – Partnership for Human Rights, яка займається захистом прав людини в Білорусі, пише Deutsche Welle.
Як наголошується в прес-релізі правозахисників, експерти організації протягом тижня з 12 по 18 липня спостерігали і оцінювали рекламні блоки на трьох державних телеканалах: Білорусь 1, ОНТ і СТВ в вечірній прайм-тайм (з 19 до 22 годин).
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Із 874 показаних рекламних роликів майже дві третини (63%) припало на західні компанії. Білоруським рекламодавцям належить близько 25% реклами. Решта 12% розділили між собою компанії з Індії, Росії і Туреччини. Рекламні ролики демонструються безпосередньо до, після і під час політичних програм і випусків новин, що мають очевидний пропагандистський формат, зазначено в повідомленні.
Серед західних корпорацій лідирують американські концерни із загальною часткою 32%. Абсолютним лідером тут є компанія Procter & Gamble (США, 100 роликів).
Далі йдуть:
- Nestlé (Швейцарія, 79),
- Mars (США, 44),
- Henkel (Німеччина, 43),
- Colgate-Palmolive (США, 37),
- Sandoz (Швейцарія, 35),
- Coca-Cola (США, 35),
- PepsiCo ( США, 33),
- Dr. Theiss Naturwaren (Німеччина, 32
- Mondelez International (29, США).
Також були показані 82 рекламних ролика компаній Carlsberg (Данія), L'Oréal і Sanofi (обидві Франції), Dolorgiet (Німеччина), GlaxoSmithKline (Великобританія), Śnieżka (Польща) та Gedeon Richter (Угорщина).
«Уже рік, як режим Лукашенка тероризує власне населення, навіть останній PR-менеджер повинен був це знати. Те, що світові бренди, такі як Procter & Gamble, Mars, Henkel, Coca-Cola або PepsiCo, досі рекламуються пропагандистськими каналами диктатора, – це скандал. Компанії, очевидно, дбають тільки про свій прибуток, катастрофічне становище в галузі прав людини в Білорусі їх абсолютно не хвилює», – упевнений голова німецького відділення Libereco Марко Фібер. Він звинуватив західні корпорації в «моральному банкрутстві».
Правозахисники нагадали злочинну статистику невизнаного правителя Білорусі за останні 12 місяців: понад 40 000 арештів, принаймні 1800 документованих повідомлень про катування та понад 600 політичних в'язнів.
Libereco закликала всі компанії з ЄС, США, Швейцарії та Великобританії негайно відмовитися від показу рекламних роликів на білоруських державних телеканалах і, таким чином, припинити фінансову підтримку режиму Лукашенка.
Нагадаємо, Лукашенко спеціально організував доставку літаками біженців з Іраку до кордону з Литвою, повідомив глава європейської дипломатії Жозеп Боррель.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.