Кому вигідно поширювати фейки про вакцинацію, і що робить Facebook для їх стримання
Компанія, пов’язана з Росією, пропонувала блогерам розповідати про високу смертність від західних вакцин

У середині серпня в Facebook в черговий раз оголосила про видалення фейкових акаунтів, які поширювали дезінформацію про вакцини від коронавірусу. Загалом з початку пандемії соцмережа видалила 3000 акаунтів, що поширюють фейки.
Остання велика хвиля блокувань акаунтів тих, хто поширював неправдиві дані про COVID-19, пройшла 10 серпня. Акаунти були зареєстровані в Росії: в соцмережі Facebook відзначили, що видалили 65 облікових записів в Facebook і 243 – в Instagram, пише RFI.
Інформацію про шкоду вакцин Pfizer і AstraZeneca поширювали користувачі, пов'язані з маркетинговим агентством Fazze. Йдеться про підрозділ російсько-британської компанії AdNow, стверджує BBC.
Раніше він пропонував популярним блогерам на інших платформах розповідати про високу смертність від західних вакцин. Пропозиція про співпрацю надійшла в тому числі французькому ютуберу Léo Grasset, який веде канал про науку DirtyBiology. У нього більше мільйона підписників.
Хто є замовником Fazze, неясно. У запитах про співпрацю маркетологи писали, що клієнт хотів би залишитися анонімним. Le Monde з'ясувала, що всі сліди компанії ведуть в Росію.
У квітні ЄС звинуватив на офіційному рівні Москву в спробах підірвати довіру до популярних в Європі вакцин. У зовнішньополітичній службі ЄС впевнені, що російські державні ЗМІ намагаються дискредитувати західні препарати для того, щоб просунути свій «Sputnik V» за кордоном.
У Росії ці звинувачення заперечують, заявляючи, що вакцини мають залишатися поза політикою.
Загалом з початку пандемії в Facebook та Instagram були видалені 3000 акаунтів, які «не відповідали політиці кампанії щодо COVID-19». З соцмереж також зникли 20 млн публікацій з неправдивою інформацією, запевняють в кампанії.
Три тисячі акаунтів з початку пандемії, яка триває вже півтора року, – не дуже велика цифра, однак це підтверджує дані дослідників про те, що неправдиві відомості поширюються з невеликої кількості популярних акаунтів.
Facebook і YouTube цілий рік намагалися виробити ефективний метод для боротьби з фейками про COVID-19. Їх спроби провалилися – платформи, як і раніше, активно просувають і показують користувачеві той контент, який привертає увагу і викликає дискусію. Тепер метод, який довго приносив компанії гроші, призводить до руйнівних наслідків.
Серед превентивних методів, до яких вдається Facebook та інші соцмережі – додавання спеціальних інфоблоків про користь вакцин, а також постійна модерація контенту. В останньому беруть участь не тільки співробітники, але й алгоритми, що використовують машинне навчання. Однак помітити фейки до їх активного поширення у комп'ютерних технологій, очевидно, не виходить.
Як повідомлялося, сенатори хочуть змусити Facebook відповідати за дезінформацію про вакцини від COVID-19.
Нагадаємо, HBO випустив документальний фільм про пандемію коронавірусу в Китаї і США. Попри антагонізм двох країн дії влади на тлі смертельної хвороби виявилися дуже схожими.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].