Автопром США може втратити до 300 000 робочих місць через електромобілі
Лише близько 50% всіх електромобілів, які продаються у США, виробляються там же

У доповіді, опублікованій американським Інститутом економічної політики щодо ринку зайнятості, йдеться про те, що автопром США ризикує втратити від 75 000 до 300 000 робочих місць до 2030 року через фундаментальну різницю у виробництві бензинових і електричних авто, пише hightech.plus з посиланням на ZME Science.
Збірка електрокара вимагає на 30% менше ручної праці, оскільки в них менше рухомих елементів. Крім того, більша частина ключових комплектуючих вже виготовляється в Азії.
Адміністрація президента Байдена розраховує, що до 2030 року щонайменше 50% всіх нових автомобілів, що продаються в США, будуть електричними.
За даними Дослідницького центру Pew, зараз електричний або гібридний автомобіль є у 7% американців, 39% всерйоз розглядають варіант його придбання.
Для прискорення електрифікації транспорту демократи в Конгресі висунули програму з підвищення податкових пільг за придбання електрокара з $7500 до $12 500.
Однак однією стимуляцією споживчого попиту питання не вирішити, вважають економісти. Слід також підтримати місцевих виробників. Це також враховано в програмі: додаткові $4500 податкових пільг будуть виділені на автомобілі, зібрані на заводах в США, які входять до профспілок, і ще $500 – якщо акумулятор транспортного засобу був виготовлений всередині країни.
Проте, за підрахунками Інституту економічної політики, цього недостатньо. Лише близько 50% всіх електромобілів, які продаються зараз у США, виробляються там же. Менше половини електродвигунів, що використовуються в електрокарах, виготовляються на місцевих заводах, тоді як потреби в деталях для ДВС країна покриває на три чверті.
Якщо ринкова частка місцевих виробників впаде до 40%, то до 2030 року 200 000 осіб з автопрому втратять роботу. Якщо 60% – то відповідно 300 000 осіб. Це станеться через фундаментальну різницю між виробництвом бензинових і електричних машин. Збірка електрокара вимагає на 30% менше ручної праці, оскільки в них менше рухомих елементів.
Для порівняння, Китай перебуває в значно вигіднішому становищі: 98% всіх електромобілів, які продаються в країні, виробляються на місцевих заводах. Майже 100% вартості акумулятора, найбільш дорогого компонента електрокара, залишається в КНР, тоді як половину батарей для EV Штати закуповують в Південній Кореї, Японії або тому ж Китаї.
Ситуацію погіршує і те, що США вже помітно відстають від Китаю і Європи за розміром парку електромобілів. На США припадає на даний момент лише близько 17% від 10,2 млн усіх існуючих на планеті електромобілів, в той час як на КНР – 44% (або 4,5 млн машин), а на Європу – 31% (або 3,2 млн машин).
До 2050 року ціни на нафту можуть впасти до $10 за барель, якщо світ досягне успіху в електрифікації енергетичної галузі і виконає умови Паризької угоди про клімат. Попит на нафту стане знижуватися вже з 2023 року, прогнозують експерти Wood Mackenzie.
Нагадаємо, EPA назвалолідера серед електромобілів за дальністю поїздки на одній зарядці – і це не Tesla.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].