Після закриття повітряного простору України авіакомпанії не хочуть літати і через Росію

Після закриття повітряного простору України авіакомпанії не хочуть літати і через Росію

Авіакомпанії стикаються зі зростанням ризиків ведення бізнесу з Росією

Після закриття повітряного простору України авіакомпанії не хочуть літати і через Росію
фото FlightRadar24

Наслідки вторгнення Росії в Україну для світової авіаційної галузі поширюються далеко за межі закриття повітряного простору над зоною конфлікту, оскільки авіакомпанії та авіавиробники стикаються зі зростанням ризиків ведення бізнесу з Росією, пише Reuters.

Аеропорт Анкорідж на Алясці, популярний вузол дозаправки для далекомагістральних рейсів в часи холодної війни, коли західні авіакомпанії не могли отримати доступ у повітряний простір Росії, повідомив, що перевізники почали знову ним цікавитися на випадок, якщо маршрути над Росією постраждають через українську кризу.

Японська Japan Airlines скасувала напередодні вечірній рейс у Москву, пославшись на потенційні ризики для безпеки, а Велика Британія взагалі закрила свій повітряний простір для російських авіакомпаній, включаючи «Аерофлот».

Повітряний простір в Україні, Молдові, деяких частинах Білорусі та на півдні Росії біля кордону з Україною було закрито, коли у четвер 24 лютого Росія почала вторгнення в Україну, що змусило авіакомпанії шукати інші маршрути.

Emirates заявила, що внесла певні зміни до рейсів у Стокгольм, Москву, Санкт-Петербург та США, які постраждали через закриття повітряного простору, що призвело до збільшення часу польоту.

Російська авіаційна влада заявила, що залишає за собою право відповісти аналогічними заходами на заборону польотів у Великій Британії.

Сайт відстеження польотів FlightRadar24 повідомив, що рейси British Airways і Virgin Atlantic з Індії та Пакистану в Лондон, які зазвичай літали над Росією, тепер слідують південним маршрутом, минаючи повітряний простір Росії.

Авіакомпанії також постраждали від стрибка цін на нафту до $105 за барель вперше з 2014 року внаслідок війни. Це збільшує експлуатаційні витрати у той час, коли попит на поїздки залишається низьким через пандемію.

Аналітики Jefferies кажуть, що попит на європейські авіакомпанії, ймовірно, також постраждає у довгостроковій перспективі на тлі конфлікту, нагадуючи, що попит на польоти з ЄС в Україну та Росію впав на 27% протягом двох років після анексії Криму Росією.

Авіавладу також непокоїть те, як війна вплине на відносини із російськими компаніями. Санкції можуть порушити платежі лізинговим фірмам та вплинути на постачання запчастин для літаків.

За даними аналітичної компанії Cirium, в експлуатації російських компаній перебуває 980 пасажирських літаків, у тому числі 777 перебувають у лізингу. З них дві третини, або 515 літаків, ринкова вартість яких оцінюється приблизно в $10 млрд, орендовані у іноземних фірм.

Нагадаємо, в Британії секретар з питань перевезень (British Secretary of State for Transport) Грант Шапс запровадив заборону для російських авіакомпаній на вхід у повітряний простір Британії.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло