Через війну росії в Україні мрія Маска про дешеві електромобілі виявиться нездійсненною – Reuters

Через війну росії в Україні мрія Маска про дешеві електромобілі виявиться нездійсненною – Reuters

Цього року може суттєво зрости ціна на літій-іонні акумулятори

Через війну росії в Україні мрія Маска про дешеві електромобілі виявиться нездійсненною – Reuters
фото DR

Зростання цін на сировину, зумовлене вторгненням росії в Україну, може звести нанівець мрію генерального директора Tesla Ілона Маска та інших керівників автомобільної галузі про випуск дешевих і більш доступних електромобілів, пише Reuters.

Зростання цін на нікель, літій та інші матеріали загрожує уповільнити й навіть тимчасово розвернути назад повільну тенденцію до зниження вартості акумуляторів – найдорожчої частини електромобілів, зазначає Грегорі Міллер, аналітик галузевого прогнозиста Benchmark Mineral Intelligence.

І це на додачу до ланцюжка постачань, уже порушеного через пандемію коронавірусу та глобальний дефіцит чипів.

«Зростання цін на сировину, безумовно, не дозволятиме знизити вартість електромобіля до рівня вартості автомобіля із ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння), що може завадити ширшому впровадженню електромобілів», – сказав Міллер.

За його словами, цього року може суттєво зрости середня ціна на літій-іонні акумулятори.

Війна в Україні підштовхнула ціни на нікель до 11-річного максимуму через побоювання, що експорт із росії, провідного виробника нікелю, може бути порушений. Ціни на літій також зросли, більш ніж подвоївшись із кінця року.

На росію припадає близько 7% від усього нікелю, що видобувається у світі. Країна також є великим постачальником алюмінію та паладію.

За даними Cox Automotive, середня вартість електромобіля, проданого в січні в США, становила майже $63 000, що на 35% вище, ніж для інших транспортних засобів.

За даними Міжнародного енергетичного агентства, минулого року електромобілі становили близько 9% від загального обсягу світового продажу автомобілів, а консалтингова фірма AlixPartners очікує, що до 2030 року ця частка досягне 24%.

Tesla підняла ціну на свій найдешевший седан Model 3 на 18%, до $44 990, із грудня 2020 року через проблеми з ланцюжком постачань. Маск також заявив у січні, що Tesla не розробляє автомобіль вартістю $25 000, який він обіцяв у 2020 році, заявивши, що надто зайнятий.

Минулого тижня Rivian спробувала підняти на 20% ціни на свої електричні пікапи та позашляховики, щоб компенсувати зростання витрат на запчастини, але зробила виняток для тих, хто вже розмістив замовлення, коли зіткнувся з їх погрозами скасувати покупку.

Між тим аналітики попереджають: вторгнення Росії в Україну може вдарити по автопрому – мільйони авто не зійдуть із конвеєрів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло