Українські аграрії просять Польщу побудувати в себе широку колію до Литви в обхід Білорусі
Підкреслюється, що цей проєкт буде вигідний Україні, Польщі та Литві

Що сталося. Українські аграрні організації звернулися до влади Польщі с проханням побудувати на польській території широку залізничну колію 1520 мм, яка б з'єднала українську та литовську залізничні мережі, а також приєднала до них порт Гданськ.
Джерело. Про це йдеться в спільній заяві аграріїв.
Деталі. «Всеукраїнська аграрна рада разом з іншими учасниками Всеукраїнського аграрного форуму (ВАФ) звернулася до президента Республіки Польща Анджея Дуди та прем’єр-міністра Республіки Польща Матеуша Моравецького щодо прокладання широкої залізничної лінії з шириною колії 1520 мм територією Республіки Польща, що з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ», – говориться в ній.
Зазначається, що одним з найбільших та найближчих європейських портів до України є Клайпедський порт (Литва), що має значні вільні потужності з перевалки та через який Польща також імпортує енергетичне вугілля. «Але через широку колію в країнах Балтії – 1520 мм, як і в Україні, та відповідні труднощі з переходом на європейську колію при сполучені з Республікою Польща виявляється неможливим реалізувати експортно-імпортний потенціал порту Клайпеди», – підкреслюється в документі.
Звертається увага, що альтернативні шляхи – використання автотранспорту чи контейнерів – не є достатньо пристосованими для транспортування масових навалочних вантажів (вугілля, руда, зернові, метал) на великі відстані та збільшують їх вартість до неконкурентного рівня.
«На нашу думку, прокладання залізничної лінії з шириною колії 1520 мм територією Республіки Польща, що з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ, та використання її для перевезень як вантажів, так і пасажирів дозволяє вирішити вищезгадані проблеми», – йдеться у зверненні.
Окремо зазначається, що реалізація проєкту буде мати «значні позитивні фінансові та економічні ефекти» як для Польщі, так і для України «не лише через збільшення експортно-імпортних потужностей, а також через об’єднання економічного простору Республіки Польща, країн Балтії та України».
Аграрії пропонують реконструювати наявну залізничну мережу та побудувати суміщену колію, або ж побудувати окрему залізничну гілку «залежно від висновків експертних організацій».
Бекграунд. Українські порти працюють на 25–30% потужності через російське блокування інспекцій суден у Босфорі в рамках «зернової ініціативи».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].